Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendihaldus toob efektiivsuse

    Ettevõtjad mõtlevad täna palju efektiivsusele, rahale ja ajale. Spekulatiivsed kasumid on ajalugu ja kasumi teenimine pole enam lihtne. Selleks, et seda siiski teenida, peab ettevõte olema efektiivne. Teenuseid ja tooted müües väärtustub aeg, sh selle efektiivne kasutamine. Kliendid on muutunud kannatamatuks, enam ei sobi neile vastus: ?ma helistan teile tagasi?. Vastuseid soovitakse saada kohe. Siin tulebki ühe abivahendina mängu kliendihaldus ehk CRM.
    Kõrvalolevas tabelis toodud näited probleemidest kliendisuhtluses pole mitte väljavõtted koomiksist, vaid tegelikud praktilised juhtumid otse elust. Nende probleemide lahendamiseks on ka mitmeid võimalusi. Tavaliselt kasutatakse telefoniraamatut, kontaktiandmebaasi, e-posti, faksi jms, infotehnoloogiat kasutavates firmades ka sageli MS Outlooki või mõne muu sellelaadse toote kontaktibaasi, kalendrit või tööde meelespeasid. Osa andmeid on ettevõtte majandusinfosüsteemis, isiklikus kasutuses olevates tabelites ja andmebaasides. Ühtne vaade kogu protsessile aga puudub. Need andmed pole ka teenindus- ja müügitiimis omavahel jagatud.
    Kliendihaldustarkvara võimaldab kontakte ja töid hallata ning koostada prognoosimist ja aruandlust läbi kogu müügitsükli. Kuna see on lihtsalt kasutatav, saavad müügiinimesed rohkem aega oma põhitööle kulutada. Müügimehel või klienditeenindajal on pidevalt selge pilt kliendi juures tehtud töödest ja tema ostudest. See lisab personaalsust kliendisuhtesse. Ilma hea CRM-tööriistata pole näiteks sadade klientide puhul see võimalik. Ka väiksema arvu klientide puhul võib tekkida piinlikke vigu. Näiteks üks Tallinna suuremaid autofirmasid unustas oma kliendiüritusele kutsuda uue kunde, kes oli teinud nädal tagasi tellimuse rohkem kui miljon krooni maksvale autole. Klient oli sügavalt solvunud.
    Väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete seas on kliendihaldustarkvara turuliider SalesLogix. Selle abil saab jälgida näiteks ka reklaamikampaaniate kasumlikkust. Kliendihaldustarkvara aitab efektiivsemalt kasutada turunduseelarvet ning jõuda turunduskulude ja klientide kasumlikkuse osas selgusele. Tarkvara võimaldab jälgida klientide teenindamise ja hoolduse kvaliteeti ning seal tekkivaid probleeme. Kui kliendi juures käivad tihti hooldusmehed, saab müügitiim sellest värsket tagasisidet. CRM aitab integreerida andmevahetust hooldus- ja müügitiimi vahel. Lisaks aitab tarkvara meeles pidada hoolduslepinguid. SalesLogixi andmetele pääseb ligi üle interneti. Seega saab müügimees kontrollida kliendiandmeid ka näiteks Moskva kohvikus või Statoili bensiinijaamas. Väheoluline pole seegi, et kliendihaldustarkvara annab võimaluse analüüsida müügitiimi töötajate jõudlust ning prognoosida käibeid ja ressursivajadusi tulevikus.
    Kuid kas vaid tarkvaraostust piisab? Üks asi on CRM-tarkvara osta, teine asi on jõuda olukorrani, kus seda kasutab kogu firma alates sekretärist ja lõpetades tegevjuhiga. Töötajatel on omad harjumused ja väga radikaalselt ei saa neid muuta. Uus süsteem peab olema lihtsalt rakendatav, mitte lisama oluliselt töökoormust. Kui töötaja ise tajub uue vahendi kasutegurit, on õnnestumine kindel. SalesLogix kasutab Outlooki kalendreid ja kontaktibaase, millega töötajad on juba varem harjunud. Vaatamata sellele eeldab CRM-süsteemi rakendamine süstemaatilist juurutamist ning kohandamist erivajadustega. Sisekoolitus ja sisekorra defineerimine võimaldab võtta CRM-süsteemi kasutusele täisfunktsionaalsusega. Vastasel korral on oht, et süsteem jääb poolikult rakendatuks ning ei anna efekti. Poolikut asja hakkavad kasutama vaid kõige uuendusmeelsemad töötajad. Ülejäänud organisatsioon aga laseb vana moodi edasi.
    Tavaline asjade käik CRM-süsteemi juurutamisel koosneb ärivajaduste analüüsist müügi- ja teenindusorganisatsioonis, projekti mahu ja hinna kindlaksmääramisest, projekti läbiviimisest, CRM-süsteemi häälestamisest vastavalt ärivajadustele ja kasutajate koolitusest. Hiljem, kui süsteem juba toimib ning on organisatsioonis omaks võetud, lisandub ka uute moodulite kirjutamine vastavalt täiendavatele ärivajadustele. Kohe ei tasu kõike ette võtta, sest suur tükk ajab suu lõhki.
    Autor: Jaak Ennuste
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.