Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Silberauto suurendas müüki poole miljardi krooni võrra
Silberauto käive suurenes mullu võrreldes 2002. aastaga poole miljardi krooni võrra. Ettevõtte kasum kasvas üle kahe korra ? 2002. aasta 36 miljonilt kroonilt 81 miljoni kroonini.
2003. aastal müüs Silberauto Mercedes-Benzi, Chrysleri ja Jeepi sõiduautosid Eestis ja Leedus, üle kolmandiku käibest tõigi Leedu müük.
?Mingit hüpet ei olnud,? kinnitas Kaldoja ja lisas: ?Kuid Leedu turul on kahtlemata suur potentsiaal.?
Kaldoja märkis, et ettevõte tänavuseks suuri kasvuplaane ei tee, vaid püüab saavutada mullusega samaväärse taseme. ?Tuleb olla parim ja tekitada situatsioon, kus klient tahab sinu juurde tulla, mitte ei pea tulema,? rääkis Kaldoja. Ta avaldas arvamust, et vabades konkurentsitingimustes tegevust hoogustavad autokaubamajad ei suuda turgu tänavu siiski pea peale pöörata.
Samuti mitmesaja miljoni krooni võrra käivet suurendanud Kommest Auto teatas, et müügitulemusi kasvatas laienemine piiri taha. Majandustulemused kajastavad müüki Läti tütarettevõttes Lauva Auto ja Venemaal ettevõttes Kom Motors. Kommesti kasum kasvas samal ajal vaid veidi üle miljoni krooni, 18 miljonini.
Eesti autohuvilisi Hummeritega hullutanud Premium Motorsi juht Tiit Arge lausus, et avaldab majandustulemused selle aasta lõpus. Ettevõte on tegutsenud veidi üle poole aasta ja avas online-autokaubamaja alles sügisel. ?Seetõttu ei ole meie majandustulemused võrreldavad teiste, turul kümme ja enam aastat tegutsenud automüüjate, margidiilerite aastatulemustega,? ütles Arge.
Helkama-Auto finantsjuht Katrin Laikre ütles, et ettevõtte mullune kasum jäi tagasihoidlikuks, kuna Mitsubishi esindusõigus siirdus Silberautole. ?Kaasnesid teatavad kulud, koondamine, lao allahindlus,? selgitas Laikre. ?Ka investeeriti reklaamikulutustesse rohkem kui aastal 2002.?
Toyotade müüja Elke Auto finantsdirektor Merike Laasmaa kommenteeris ettevõtte majandustulemusi: ?2003. aasta puhaskasumit mõjutab oluliselt dividendide tulumaks, meil on see kasumiaruandes sees, nagu uus seadus ette näeb. Samuti ei ole veel arvestatud tütarettevõtete kasumeid.? Seetõttu aasta varasemaga võrreldes kasum langes, ehkki käive kasvas.
Amserv Grupp müüs mullu 917 uut autot, sellest 853 Toyotat ja 64 Lexust, ja kattis sellega 55% mullusest Toyotade müügist ning 70% Lexuste müügist Eestis, selgitas grupi finantsjuht Heiki Puusaar.
Aasta Auto juht Andres Tark tõi esile, et Volkswageni sõidukite teeninduse maht kasvas võrreldes 2002. aaastaga veerandi võrra. Tartu müügipiirkonnas saavutas Volkswagen müügiarvult teise koha, müük moodustas sõiduautode müügiarvust ligi 11%, märkis Tark.
Ladade maaletooja vabandas viivitust majandustulemuste avaldamisel arvutiviirusega, mis majandusandmed segi paiskas.
Japauto kasumi vähenemine 2003. aastal võis tuleneda sellest, et ettevõte märkis 2002. aasta kasumina konsolideeritud andmed ja mulluse kasumina konsolideerimata andmed.
Mitmed ettevõtted saatsid Äripäevale esmase müügiülevaate koostamiseks auditeerimata andmed.