Eelmise aasta alguses kukkus Tallinna lähedal alla firma Enimex lennuk, milles oli lisaks kulleri- ja postifirmade kaubale ka elektroonikakomponente tootva firma Nolato kaup. Et firmal oli sõlmitud veosekindlustuse leping, hüvitas kindlustusfirma tekkinud kaubakahjud.
Nolato logistik Jaanus Mumm selgitas, et lisaks tavapärasele rahvusvahelisele kohustuslikule kindlustusele, mis katab transpordil tekkinud võimalikud kahjud ainult veose kaalu järgi, on Nolato kontsernil ka kontserniraamleping, mis arvestab veose väärtust, mitte kaalu. Selle on sõlminud emafirma ja see laieneb kõigile kontserni ettevõtete kõikidele rahvusvahelistele vedudele. ?Mõned vedajad pakuvad analoogset teenust, aga reeglina on see palju kallim, kui teenust otse osta,? lisas Mumm.
ASi ACE Logistics juhataja Andres Matkur selgitas, et reeglina hakkavad kliendid kindlustuse vastu tõsisemat huvi tundma alles siis, kui on midagi juba juhtunud ja vedaja viitab oma piiratud vastutusele, mis ei kata tegelikku kahju. Nii on transporditeenuse kliente, kes küsivad veosekindlustust, mõnele soovitab firma ise. ?Soovitame omalt poolt kindlustust nendele kaupadele ja nendel marsruutidel, kus oleme varasema kogemuse põhjal täheldanud probleeme,? selgitas Matkur.
Lisaks soovitab Matkur kindlustada väärtuslikud kaubad, kui vedaja vastutuse piirang on väiksem kauba tegelikust väärtusest. Samuti tasub toimida, kui saadetise marsruut käib läbi mitme vaheterminali ja transpordi osapooli on mitmeid ehk siis, kui süüdlast üheselt kindlaks teha on raske või isegi võimatu.
Osa kliente on logistikapartneri vahendusel sõlmitud aastased avatud kindlustuse poliisid. Sellisel kujul kindlustus on klientidele kõige muretum, kuna klient ei pea iga saadetise puhul eraldi meeles pidama kindlustuse tellimist. Aastane poliis tuleb ka soodsam.
Kindlustusmakse koosneb IF Kindlustuse veosekindlustuse tootejuhi Vadim Paltmanni sõnul konkreetsest veoviisist, veoste käibest, marsruudist, valitud kindlustusriskidest ja transpordiliigist. ?Igal veoviisil on omad riskid ja seetõttu lisame poliisile transpordivahendist tulenevalt vastavad klauslid,? selgitas Paltmann.
Mereveol muutub info konkreetse laeva kohta oluliseks siis, kui kaupa veetakse muu kui liinilaevaga. Piirangud kehtivad laeva klassiühingule ja vanusele.
Autoveo kindlustusel arvestatakse, kui pikaks ajaks autojuht tohib koorma järelevalveta jätta. ?Vedades eriti vargusohtlikku, mustal turul palju liikuvat ja väikesegabariidilist kaupa, peab kaubaruum olema metallist,? lisas Paltmann.
Raudtee puhul peab klient võimalusel tellima vaguni liikumise jälgimise teenuse.
Õhuveol eritingimusi pole, kindlustusmakse on tavaliselt väiksem kui mere- või maismaaveol.
Renee Mahl, CMR Konsultant OÜ:
Valiku tegemisel võiks arvesse võtta järgmisi asjaolusid:- erialaspetsialisti soovitus ? usalda, aga kontrolli;- varajasem varakindlustuse kogemus ja teiste varade kindlustaja ? kindlustada võiks samas seltsis, kus on sõlmitud liiklus-, kasko- ja muu vara kindlustus;- seltside poolt veosekindlustusest kogutud preemiate ja väljamakstud kahjude statistika ? suhtarv ei ole määrava tähtsusega, oluline on, et statistika kinnitaks seltsi tegutsemise kogemust sellel alal;- kindlustusseltsi kahjukäsitluse professionaalsus ? on oluline, et seltsis oleks olemas konkreetsed inimesed, kes asuvad kohe asjaga tegelema ja kellel on veosekindlustuse alal mõneaastane tegutsemiskogemus;- kindlustuspoliisile lisatud tingimuste väike hulk ? mida vähem on poliisil nimetatud kõikvõimalikke üldtingimusi, seda parem.
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Enimloetud
3
Tesla ostuga võiks oodata
6
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Hetkel kuum
Tesla ostuga võiks oodata
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Tagasi Äripäeva esilehele