General Motors teenib finantseerimisega seitse korda enam kui autodega, kirjutab Bloomberg.
General Motorsi finantseerimisüksus General Motors Acceptance Corpi (GMAC) andis 87,5 protsenti General Motorsi 3,2 mld dollarilisest kasumist. See üksus tegeleb raha laenamise, kinnisvaralaenude andmise ja väärtpaberite emiteerimisega.
Kui GMAC oleks iseseisev firma, oleks ta USAs suuruselt kaheksas pank. Kui Fordi analoogne üksus oleks iseseisev firma, oleks tegu USAs suuruselt kümnenda pangaga.
Mingil hetkel hakkavad USA suurima kinnisvaralaenude ostja Fannie Mae andmetel USAs intressid tõusma ja kinnisvaralaenude andmine kukub poole võrra 1,7 triljonile dollarile.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Osalt seetõttu ütles GMACi juht Eric Feldstein, et GMACi kasum võib 2004. aastal kukkuda 2,8 mld dollarilt 2-le miljardile.
GMAC, Ford Motor Credit ja hulgaliselt konkurente, sealhulgas J.P. Morgan Chase, kohalikud pangad ja krediidiühistud võitlevad autolaenu klientide pärast. General Motors ja Ford pakuvad vahetevahel autode ostuks nullprotsendiga laenu, näidates laenu andmiseks võetava laenu intressikulu marketingikuluna. Sellise taktika kasutamine 11. septembri 2001. aasta terrorirünnakute järel viis Indianapolises asuva Union Acceptance pankrotini.
Miljonidollarilisi krediidiliini andmise nõusolek antakse juba telefoni teel. Näiteks autodiilerfirma Manssas Dodge sai DaimlerChrysleri finantseerimisüksuselt nõusoleku 1 mln dollarilise tagatiseta krediidiliini saamiseks telefoni teel, mille fikseeritud intressimäär vastas konkurentide ujuva intressimäära pakkumisele. Autootjate finantseerimisüksused tihendavad sidemeid diilerfirmadega, laenates neile raha ehitusteks ja uute autode laovarude soetamiseks.
GMAC loodab sarnaste meetoditega hakata andma autolaene sel suvel Hiinas. Feldstein ütles, et nad alustavad aeglaselt, andes alguses vaid mõned sajad laenud kuus, kuna Hiinas puudub tarbijalaenu maksete statistika ja seadused, mis kaitseksid laenuandjaid.
General Motorsi juhatuse esimees Rick Wagoner ütles, et ta loodab, et kui need probleemid lahenevad, põhjustab tarbijalaenude buum sarnase autobuumi nagu GMAC algatas pärast firma loomist 1919. aastal USAs.
Sellised unistused tekitavad apla rahajänu. Merrill Lynchi analüütiku Burnelli andmetel oli 2003. aastal GMACil võlgu 222,7 mld dollari ulatuses. Fordil oli analoogseks numbriks 149,6 mld dollarit. Lehman Brothersi krediidiindeksi alusel on Ford ja General Motors USAs suuruselt suurim ja kolmas laenuvõtja. General Electric Capital on USAs suuruselt teine laenuvõtja.
Üheks probleemiks, mille ees laenajad seisavad on see, et GMACi ja Ford Motor Crediti laenud on suhteliselt vähekasumlikud. GMACi autolaenude üksuse varade tootluseks oli vaid 0,75 protsenti, Fordi omal 0,77 protsenti.
General Electric Captiali varade tootlus on kaks korda kõrgem.
?Autoostu finantseerimises on konkurentsi tõttu madala tootlusega äri,? ütles Feldstein. ?Kahjuks või õnneks, on see meie missioon. Me peame aitama müüa General Motorsil autosid.?
GMACi kinnisvaralaenude tootlus on kaks korda kõrgem kui autolaenudel.