Maksu- ja Tolliamet tunnistab, et maksuameti tegevuses klientide teenindamisel ja kontrollimisel on olnud puudusi.
Maksuameti sellekohane avaldus on vastukajaks Eesti Maksumaksjate Liidult endisele maksuametile maksumaksja vaenlase tiitli omistamisele.
?Maksuhaldurile on igasugune tagasiside oma tegevuse kohta klientidelt eluliselt oluline, kuna riik on ta loonud ja riigi ning selle koosluse heaks ning kaitseks ta tegutseb. Positiivse kõrval on oluline ka viitamine puudujääkidele ning viimaseid maksuhaldur tunnistab,? kirjutab maksuameti pressiesindaja Aivar Pau pressiteates.
Maksu- ja tolliamet kinnitab, et on võtnud eesmärgiks ja juba ellu hakanud viima tegevuspõhimõtteid, mille peamiseks kriteeriumiks on, et seadust järgides ausalt makse maksvad kliendid peavad saama kiirelt, professionaalselt ning mugavalt teenindatud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Võib eeldada, et tänase tiitli ei toonud maksuhaldurile mitte siiski nn probleemivabad kliendid, vaid määravaks said hääled maksukohustuslastelt, kellega maksuhalduril on pooleli maksu- ja kohtuvaidlused. Maksuhaldurile on ette heidetud venivaid revisjone, firmade terroriseerimist jõuliste kontrollimeetmetega ning motiveerimata otsuseid.
?Me ei saa olla nõus nende häältega, mis väidavad, et maksuhalduri eesmärk on klientide põhjalaskmine ning maksusummade väljapressimine vahendeid valimata. Need ajad on möödas,? seisab pressiteates. ?Tahame kokkuvõttes anda sõnumi, et maksuhaldur tahab olla partner ausale maksumaksjale ning mitte mingil juhul vaenlane ka kõige paadunumate maksupetturite suhtes - nende puhul tahame olla tõhusaks mõjutajaks tegevuse seadusjärgseks muutmisele suunamiseks, vajadusel ka karistusmeetmeid rakendades. Maksuvaidlused aga jäävad, neist me ei pääse nii kaua, kui eksisteerivad seadused ja inimesed, kes neid tõlgendavad.?