• OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 11.05.04, 15:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Triigi-Sõru liinil hakkab sõitma senisest suurem laid-tüüpi parvlaev

Saaremaa ja Hiiumaa vahel hakkab reisijaid teenindama senisest alusest suurem laid-tüüpi parvlaev Kõrgelaid, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Saaremaa Laevakompanii (SLK) allkirjastasid eile täiendava koostöölepingu, mille kohaselt hakkab 1. juunist Saaremaa ja Hiiumaa vahelisel Triigi-Sõru liinil reisijaid teenindama senisest alusest suurem laid-tüüpi parvlaev Kõrgelaid.
'Suurema laeva toomine liinile on vajalik kogu suvise sõidunõudluse rahuldamiseks. Selleks eraldab ministeerium Saaremaa Laevakompaniile lisatoetusena kaks miljonit krooni, mille eest kohustub SLK tagama kõigi soovijate üleveo. Oluline on siinjuures ära märkida, et piletihinnad reisijatele ja sõidukeile ei tõuse,' sõnas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske.
Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul on reisijate arv liinil aasta-aastalt suurenenud ning väikese mahutavusega parvlaev Vardo ei suuda eriti suvisel kõrghooajal enam nõudlust rahuldada. 'Samas on Hiiumaad ja Saaremaad ühendav laevatee väga oluline kohalikele inimestele, samuti mugavam lahendus saartel puhkajatele. Selline otsus oli kindlasti vajalik ning meil on hea meel, et leidsime ministeeriumiga selles küsimuses ühise keele,' sõnas Rihvk.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Lisaks sellele, et Kõrgelaid suudab korraga teenindada märksa suuremat arvu reisijaid ja sõidukeid, talub see ka paremini raskeid ilmastikuolusid nagu seda on tormid, suur tuul. Seda võimaldavad laeva suurus ja masinate võimsus, mis tagavad aluse stabiilsuse,' lisas Rihvk.
Parvlaev Kõrgelaid teenindab reisijaid Triigi-Sõru liinil vastavalt sõlmitud lepingule 1. juunist kuni 30. augustini. Alates 1. septembrist on alus liinil reservis, olles valmis tegema vajadusel lisareise.
Seni liinil teenindanud 1962. aastal Soomes valminud parvlaev Vardo mahutab 47 reisijat ja 17 autot. Alus suudab arendada kiirust kuni üheksa sõlme ja omab nõrka Soome kolmandat jääklassi, mistõttu on parvlaevaühendus Triigi-Sõru liinil igal talveperioodil keskmiselt kolmeks kuni neljaks kuuks katkenud.
Alates 1. juunist Triigi-Sõru liinil alustaval parvlaeval Kõrgelaid on 200 reisija- ja 35 sõidukikohta. Alus on ehitatud 1987. aastal Riias ning on tugeva UL jääklassiga.
2003. aastal teenindas Saaremaa Laevakompanii Triigi-Sõru liinil kokku 22.168 reisijat ja 8179 sõidukit. Seoses raskete ilmastikutingimustega ei toimunud liinil parvlaevaühendust aasta esimesel kolmel kuul. Tänavu on Triigi-Sõru liinil sõitnud 1242 reisijat ja 627 sõidukit, laevaühendus oli jääolude tõttu katkenud veebruaris ja märtsis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele