Oli tunda hinnatõusu kartusest tulenenud nõudluse suurenemist, kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tänast statistikaameti teadet.
Keskmisest kiiremini kasvas autode, kodumasinate, arvutite ja apteegikaupade müük. 2004. aasta I kvartali kaupade müügi kasvutempo oli eelmise aasta sama perioodi tasemest viie protsendipunkti võrra kiirem ja müük kasvas 15%.
Sõidukite müügi konjunktuur püsis kõrgel tasemel. Mootorsõidukite ja nende varuosade müügikäive kasvas I kvartalis 25%. Enne Euroopa Liiduga ühinemist olid autoostjad segaduses, kuna ei osanud hindade muutust prognoosida ja nõudlus kasvas. Automüüjad prognoosivad müügi kasvu kiirenemist ka järgmistel kuudel.
Käesolev aasta algas majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustele edukalt - nõudluse kasv tõi kaasa jaemüügi 22% suurenemise. Tavalisest rohkem osteti kodutehnikat, sellele aitasid kaasa kuuldused tehnikakaupade hindade peatsest tõusust seoses Eesti astumisega Euroopa Liit. Müüki aitas tõsta ka eelmise aasta madal võrdlusbaas. Teiseks kvartaliks olid kaupluste prognoosid optimistlikud, 63% ettevõtteid eeldas müügi kasvu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Remondihooaeg toob suuremad müügid ehituskaupade kauplustele. II kvartali algus oli edukas, aprillikuus oli kõrgendatud nõudlus paljudele kodukaupadele, müük kasvas 38%.
Toidukaupade kauplustes jäi I kvartalis jaemüügi kasvutempo IV kvartali tasemele, kuid oli kolme protsendipunkti võrra eelmise aasta I kvartali kasvutempost aeglasem, suurenedes 12%. Kasvutempo viis alla kaupade müügi vähenemine spetsialiseeritud toidukaupade kauplustes (-12%). Suurtes spetsialiseerimata toidukaupade kauplustes kasvas müük 13%. Käive kasvas ühtlaselt kõigil kolmel kuul. Suure osatähtsuse tõttu moodustab toidukaupade kaupluste müügi juurdekasv üldisest jaemüügi juurdekasvust 40%. II kvartalis peaks toidukaupluste müügitempo tervikuna kujunema I kvartalist veidi kõrgemaks, sest siia kuulub ka aprillikuu suurenenud müük (kasv 18%).
Konjunktuuriinstituudi kaubandusbaromeetri andmetel loodavad II kvartaliks enam kui pooled (57%) kauplused müügi suurenemist ja 37% arvavad, et see jääb I kvartaliga samale tasemele. Toidukaupluste kindlustunde indikaator tõusis märtsis +26le (detsembris ?3).
Garderoobikaupluste müük I kvartalis oli viimaste aastate müügist tagasihoidlikum, kasvades ainult 4%. Ärikonjunktuur oli halb eriti väiksematele kauplustele. Müüki pidurdas ka eelmise aasta kõrge baas. Järgmiseks kolmeks kuuks on müügiprognoosid soodsamad ning 74% kauplusi loodab müüki suurendada.
Konjunktuuriinstituudi uuringutes toodud hinnangud järgmiseks kolmeks kuuks olid märtsis head. Müügi suurenemist eeldas 68% firmadest. Tuginedes soodsale nõudluse prognoosile, kasvasid kaupade tellimused tavalisest kevadhooaja tellimuste prognoosist enam (saldo +54, 1996?2003 keskmine saldo +36). Kuue kuu konjunktuuri prognoos on mõõdukalt optimistlik.