Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Talverehvide allapanekule tasub mõelda juba täna
Autoomaniku õnneks on rehvivahetuse teenuse hinnad võrreldes eelmise sügisega püsinud samal tasemel, ka pole hetkel rehvivahetamisse järjekordi. Põhiline hooaeg algab nii-öelda esimese libedaga, leiavad rehvivahetajad.
Hoolimata sellest, et väljas on öösiti miinuskraadid, ei kiirusta autoomanikud veel rehve vahetama. ?Ilmad on muutlikud ja rehvivahetusele võiks hakata mõtlema juba täna. Lamellrehvid tasuks juba alla panna,? soovitab Fakto Auto ASi Nissani Keskuse hooldusosakonna juhataja Mati Schmidt. Tema sõnul pole hooaeg veel alanud, kuigi tööd on autode hooldusega piisavalt ning need, kes juba autot hooldama tulevad, vahetavad targu ka rehvid ära.
Sama kinnitab ka Veho Eesti varuosade müügijuht Riho Talvar. ?Põhiline paanika läheb lahti, nii nagu igal aastal, esimese libeda tulekuga,? prognoosib ta.
Vilojeti Tallinna esinduse hooldusmeister Tarmo Riibergi sõnul pole esimene lumi enam kaugel ja tasuks varakult aeg rehvivahetuseks kinni panna. ?Kui praegu rehvid ära vahetada ja korralikult sõita, ei juhtu paari nädalaga midagi,? ütles ta.
Vianori müügijuhi Ruudi Konradi sõnul ehmatas juba eelmisel nädalavahetusel kohati sadanud lumelörts inimesed ära. ?Paar päeva tagasi oli ikka täielik hullumaja,? sõnas ta. Praegu on olukord rahulik, küll aga soovitab ka Konrad autoomanikel käituda vastavalt sisetundele ja panna talvekumm alla kohe, kui tee läheb libedaks. ?See on sama nagu kulumispiir rehvil peal. Politsei jaoks on suverehvil piir 2 mm, aga enda jaoks võiks see olla juba siis, kui tunnete, et vihmasel teel on käed-jalad tööd täis.?
Rehve soovitab ta valida vastavalt teele. ?Naastu on vaja libedal jääl, kus natuke vett peal, muudes oludes töötab paremini lamell. Aga tänapäeval on iga korralik naastrehv ka absoluutne lamellrehv. Tähtis on see, et inimesed vaataksid, kas lamell on karkassini välja lõigatud, kas rehvi töö omadused jäävad ikka lõpuni samaks. Paljudel rehvidel on see poolde vinna lõigatud ja lamell kulub ära, alles jäävad mingid klotsid,? räägib Konrad. Lisaks tasub küsida, missugune naast on sisse pandud ja mitu kraed on naastul sees. Korralikus rehvis peab vähemalt kahe kraega naast.
OÜ Kummikunstnikute rehvipaigaldaja Janek Mossak soovitab autojuhtidel esmalt üle vaadata, mis seisus on nende rehvid. ?Muidu tullakse kohale, võetakse siledad talverehvid välja ja avastatakse, et neid pole mõtet alla panna. Veelgi parem, visata paar rehvi peale ja tulla enne spetsialistile näitama,? räägib Mossak.
Uute naastrehvide omanikele soovitab ta enne suure libeda tulekut naastrehvid sisse sõita. ?Uus naastrehv tahab vähemalt 500?1000 kilomeetrit sissesõitu, et nael pesasse korralikult istuma jääks.?
Rehvieksperdi Mustamäe osakonna müüja Ain Härmsoni sõnul võiksid rehvid täna ära vahetada need, kes sõidavad hommikul vara või öösiti pikki otsi. ?See on oma ohutuse mõttes. Juba on öökülmad ja kõrvalteed on kindlasti libedad.?