Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talverehvide allapanekule tasub mõelda juba täna

    Autoomaniku õnneks on rehvivahetuse teenuse hinnad võrreldes eelmise sügisega püsinud samal tasemel, ka pole hetkel rehvivahetamisse järjekordi. Põhiline hooaeg algab nii-öelda esimese libedaga, leiavad rehvivahetajad.
    Hoolimata sellest, et väljas on öösiti miinuskraadid, ei kiirusta autoomanikud veel rehve vahetama. ?Ilmad on muutlikud ja rehvivahetusele võiks hakata mõtlema juba täna. Lamellrehvid tasuks juba alla panna,? soovitab Fakto Auto ASi Nissani Keskuse hooldusosakonna juhataja Mati Schmidt. Tema sõnul pole hooaeg veel alanud, kuigi tööd on autode hooldusega piisavalt ning need, kes juba autot hooldama tulevad, vahetavad targu ka rehvid ära.
    Sama kinnitab ka Veho Eesti varuosade müügijuht Riho Talvar. ?Põhiline paanika läheb lahti, nii nagu igal aastal, esimese libeda tulekuga,? prognoosib ta.
    Vilojeti Tallinna esinduse hooldusmeister Tarmo Riibergi sõnul pole esimene lumi enam kaugel ja tasuks varakult aeg rehvivahetuseks kinni panna. ?Kui praegu rehvid ära vahetada ja korralikult sõita, ei juhtu paari nädalaga midagi,? ütles ta.
    Vianori müügijuhi Ruudi Konradi sõnul ehmatas juba eelmisel nädalavahetusel kohati sadanud lumelörts inimesed ära. ?Paar päeva tagasi oli ikka täielik hullumaja,? sõnas ta. Praegu on olukord rahulik, küll aga soovitab ka Konrad autoomanikel käituda vastavalt sisetundele ja panna talvekumm alla kohe, kui tee läheb libedaks. ?See on sama nagu kulumispiir rehvil peal. Politsei jaoks on suverehvil piir 2 mm, aga enda jaoks võiks see olla juba siis, kui tunnete, et vihmasel teel on käed-jalad tööd täis.?
    Rehve soovitab ta valida vastavalt teele. ?Naastu on vaja libedal jääl, kus natuke vett peal, muudes oludes töötab paremini lamell. Aga tänapäeval on iga korralik naastrehv ka absoluutne lamellrehv. Tähtis on see, et inimesed vaataksid, kas lamell on karkassini välja lõigatud, kas rehvi töö omadused jäävad ikka lõpuni samaks. Paljudel rehvidel on see poolde vinna lõigatud ja lamell kulub ära, alles jäävad mingid klotsid,? räägib Konrad. Lisaks tasub küsida, missugune naast on sisse pandud ja mitu kraed on naastul sees. Korralikus rehvis peab vähemalt kahe kraega naast.
    OÜ Kummikunstnikute rehvipaigaldaja Janek Mossak soovitab autojuhtidel esmalt üle vaadata, mis seisus on nende rehvid. ?Muidu tullakse kohale, võetakse siledad talverehvid välja ja avastatakse, et neid pole mõtet alla panna. Veelgi parem, visata paar rehvi peale ja tulla enne spetsialistile näitama,? räägib Mossak.
    Uute naastrehvide omanikele soovitab ta enne suure libeda tulekut naastrehvid sisse sõita. ?Uus naastrehv tahab vähemalt 500?1000 kilomeetrit sissesõitu, et nael pesasse korralikult istuma jääks.?
    Rehvieksperdi Mustamäe osakonna müüja Ain Härmsoni sõnul võiksid rehvid täna ära vahetada need, kes sõidavad hommikul vara või öösiti pikki otsi. ?See on oma ohutuse mõttes. Juba on öökülmad ja kõrvalteed on kindlasti libedad.?
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.