Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Prügila tõstab hindu esimest korda

    Tallinna Prügila alustas jäätmete vastuvõtmist 2. juunil 2004 hindadega, mis lepiti kokku Tallinna Prügila rajamisel. 1. jaanuarist 2005 planeeritav hindade tõstmine on seega esimene prügila hinnatõus ja Äripäeva väide teistkordsest hinnatõusust on eksitav.
    Ei saa nõustuda ka Äripäeva väidetega prügila olematust kütuse- ja veekulust. Tänapäevase prügila haldamisel kasutatakse ladestusalal jäätmete pressimiseks spetsiaalseid prügirulle, mis tarvitavad kuni 50 liitrit diislikütust tunnis. Prügilas on kasutusel teisigi diislikütusel töötavaid mehhanisme. Seega on jäätmete ladestuskulud otseselt seotud kütuse hinnaga.
    Tallinna Prügila haldamiskulud ei ole kuidagi seotud ASi Cleanaway jäätmeveo kuludega, kuna enamiku oma jäätmetest veab Cleanaway Tallinna Jäätmete Sorteerimistehasesse ja sealt veetakse ladestamisele kuuluvad jäätmed juba teiste vedajate poolt edasi Tallinna Prügilasse. Euronõuetele vastavas prügilas kogutakse kogu territooriumil tekkiv sadevesi kokku ja puhastatakse. Tallinna Prügilal pole reoveepuhastusseadmeid, seega suunatakse vesi puhastamiseks Tallinna veepuhastusseadmetesse. Et prügila ületas heitvete saastenormid, peab ta maksma ülereostuse topelttasu. Tuleval aastal rajatakse prügilas teine ladestusala, millelt kogutavad reoveed suurendavad veelgi heitvete koguseid.
    Kas keegi teine suudab käidelda Tallinna jäätmeid soodsamalt kui Tallinna Prügila, näitab tulevik. Neli aastat Loode-Eesti prügilat rajava Ragn-Sellsi opereeritavas Rapla jäätmete ümberlaadimisjaamas on juba täna jäätmete vastuvõtuhind lähedane Tallinna Prügila plaanitavale jäätmete vastuvõtuhinnale. Tallinna Prügila peab teavitama oma kliente hinnamuutusest 60 päeva ette. Aritmeetika näitab, et 1. jaanuarist 2005 kehtima hakkavad jäätmete vastuvõtuhinnad tuleb teatavaks teha tänavu oktoobris. Et hinna kinnitamine sattus pealinna võimuvõitlusega samale ajale, on üksnes kokkusattumus. Keila prügiveohindade kujunemises Tallinna omadest kõrgemaks ei saa aga Tallinna Prügilat süüdistada.
    Suurenevate ladestuskulude juures on jäätmetekitaja ainsaks võimaluseks jäätmekäitluskulusid vähendada jäätmete suunamine taaskasutusse. Selleks tuleb kõigepealt alustada esialgse sorteerimisega jäätmete tekkekohas. Aga võrdsete hindade juures on võimatu panna inimesi loodussõbralikult jäätmeid koguma. Sellist näidet pole tuua ka ühegi naaberriigi kogemusest. Segaolmejäätmete vastuvõtuhinna tõustes on tarbijatel võimalus jäätmete liigiti kogumise korral võita vähenenud segaolmejäätmete koguste arvelt.
    Maailma Looduse Fondi andmetel paikneb Eesti hetkel looduse kulutajate teise kümne alguses, kulutades loodusvarasid inimese kohta 3,5 korda rohkem, kui maailma loodusvarad lubaksid. Seega, kui me soovime raisata vähem loodusressurssi, peame leidma võimaluse vähendada ladestatavate jäätmete hulka, mitte soodustama madalate ladestushindadega jäätmete lausladestamist. Tallinna Prügila ei ole kunagi teinud saladust oma tegevusest ja teeb meeleldi koostööd inimeste keskkonnateadlikkuse tõstmisel. Äripäeva ja samuti teiste ajakirjandusväljaannete esindajad on oodatud tutvuma Tallinna Prügila ja kaasaegse jäätmeladestustehnoloogiaga.
    Autor: Allan Pohlak
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.