• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Prügila tõstab hindu esimest korda

    Tallinna Prügila alustas jäätmete vastuvõtmist 2. juunil 2004 hindadega, mis lepiti kokku Tallinna Prügila rajamisel. 1. jaanuarist 2005 planeeritav hindade tõstmine on seega esimene prügila hinnatõus ja Äripäeva väide teistkordsest hinnatõusust on eksitav.
    Ei saa nõustuda ka Äripäeva väidetega prügila olematust kütuse- ja veekulust. Tänapäevase prügila haldamisel kasutatakse ladestusalal jäätmete pressimiseks spetsiaalseid prügirulle, mis tarvitavad kuni 50 liitrit diislikütust tunnis. Prügilas on kasutusel teisigi diislikütusel töötavaid mehhanisme. Seega on jäätmete ladestuskulud otseselt seotud kütuse hinnaga.
    Tallinna Prügila haldamiskulud ei ole kuidagi seotud ASi Cleanaway jäätmeveo kuludega, kuna enamiku oma jäätmetest veab Cleanaway Tallinna Jäätmete Sorteerimistehasesse ja sealt veetakse ladestamisele kuuluvad jäätmed juba teiste vedajate poolt edasi Tallinna Prügilasse. Euronõuetele vastavas prügilas kogutakse kogu territooriumil tekkiv sadevesi kokku ja puhastatakse. Tallinna Prügilal pole reoveepuhastusseadmeid, seega suunatakse vesi puhastamiseks Tallinna veepuhastusseadmetesse. Et prügila ületas heitvete saastenormid, peab ta maksma ülereostuse topelttasu. Tuleval aastal rajatakse prügilas teine ladestusala, millelt kogutavad reoveed suurendavad veelgi heitvete koguseid.
    Kas keegi teine suudab käidelda Tallinna jäätmeid soodsamalt kui Tallinna Prügila, näitab tulevik. Neli aastat Loode-Eesti prügilat rajava Ragn-Sellsi opereeritavas Rapla jäätmete ümberlaadimisjaamas on juba täna jäätmete vastuvõtuhind lähedane Tallinna Prügila plaanitavale jäätmete vastuvõtuhinnale. Tallinna Prügila peab teavitama oma kliente hinnamuutusest 60 päeva ette. Aritmeetika näitab, et 1. jaanuarist 2005 kehtima hakkavad jäätmete vastuvõtuhinnad tuleb teatavaks teha tänavu oktoobris. Et hinna kinnitamine sattus pealinna võimuvõitlusega samale ajale, on üksnes kokkusattumus. Keila prügiveohindade kujunemises Tallinna omadest kõrgemaks ei saa aga Tallinna Prügilat süüdistada.
    Suurenevate ladestuskulude juures on jäätmetekitaja ainsaks võimaluseks jäätmekäitluskulusid vähendada jäätmete suunamine taaskasutusse. Selleks tuleb kõigepealt alustada esialgse sorteerimisega jäätmete tekkekohas. Aga võrdsete hindade juures on võimatu panna inimesi loodussõbralikult jäätmeid koguma. Sellist näidet pole tuua ka ühegi naaberriigi kogemusest. Segaolmejäätmete vastuvõtuhinna tõustes on tarbijatel võimalus jäätmete liigiti kogumise korral võita vähenenud segaolmejäätmete koguste arvelt.
    Maailma Looduse Fondi andmetel paikneb Eesti hetkel looduse kulutajate teise kümne alguses, kulutades loodusvarasid inimese kohta 3,5 korda rohkem, kui maailma loodusvarad lubaksid. Seega, kui me soovime raisata vähem loodusressurssi, peame leidma võimaluse vähendada ladestatavate jäätmete hulka, mitte soodustama madalate ladestushindadega jäätmete lausladestamist. Tallinna Prügila ei ole kunagi teinud saladust oma tegevusest ja teeb meeleldi koostööd inimeste keskkonnateadlikkuse tõstmisel. Äripäeva ja samuti teiste ajakirjandusväljaannete esindajad on oodatud tutvuma Tallinna Prügila ja kaasaegse jäätmeladestustehnoloogiaga.
    Autor: Allan Pohlak
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Loorits: kas läheme taastuvenergiale üle või maksame miljard eurot aastas?
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tarneahela probleemide tõttu jääb tänavu tootmata ligi 8 miljonit autot
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Enefit Green võib täna avaldada uudise börsile mineku kohta
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Ruth Oltjer: börsilt raha küsida on minu jaoks liiga aeglane ja kohmakas
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.