• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 04.11.04, 17:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus reklaamiseadus jõudis vahefini?isse

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis uut reklaamiseadust ettevalmistav töögrupp vaatas kolmapäeval läbi seaduseelnõu esialgse versiooni.
Ministeeriumi teatel otsustas töögrupp jätkata vaidlusaluste punktide arutamist.
Ettevalmistamisel oleva reklaamiseaduse eelnõuga ei ole ministeeriumil kavas muuta alkoholi- ja tubakareklaami puudutavaid sätteid ning selleteemaline võimalik arutelu jäetakse valitsuse ja riigikogu pädevusse.
Täna on veel lahtine, kas uus reklaamiseadus hakkab reguleerima ka poliitilist reklaami. Poliitilise reklaami võrdsustamine kommertsreklaamiga tekitab rida küsimusi, mis on eelkõige seotud järelevalve teostamisega. Nii peaks tarbijakaitseamet hakkama kontrollima näiteks poliitreklaamide sisu paikapidavust ning andma hinnanguid kas ühe partei reklaam ei halvusta teist erakonda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Täpsustamist vajavate teemadena jäid töögrupi kohtumisel üles veel lastele suunatud reklaami rangem regulatsioon, laste kasutamine reklaamis, aga ka hasartmängu ja loterii reklaami ning välireklaami puudutavad punktid.
Väljatöötamisel oleva seaduseelnõu puhul koondatakse praktiliselt kogu reklaamialane regulatsioon ühte seadusesse, mis peaks hõlbustama nii reklaami tellijate, teostajate, avalikustajate kui ka järelevalveasutuste tööd.
Täna reklaamivaldkonda reguleerivad seadused on põhjustanud mitmeid rahulolematuid avaldusi ning reklaami järelvalvega seotud valupunktidele on osundanud ka tarbijakaitseamet. Näiteks on tubakafirmad libisenud tarbijateabe edastamisest üle reklaamisegustele müügiedenduskampaaniatele ning alkoholi- ja hasartmängufirmade sponsorlus kajastub meedias hägustunud piiriga sponsorluse ja reklaami vahel.
Euroopa Liidus on ettevalmistamisel müügiedenduse ja ebaausate kaubandustavade määrused, mistõttu arvestatakse uue reklaamiseaduse ettevalmistamisel ka selles valdkonnas toimuvaid arenguid.
Uudsena on eelnõusse kavas sisse tuua sooliselt diskrimineerivat reklaami reguleerivad sätted.
Reklaamiseaduse eelnõu ettevalmistavasse töögruppi kuuluvad ministeeriumite, järelevalveametite, suuremate kohalike omavalitsuste, reklaamivaldkonnaga seotud erialaliitude ning ringhäälingu nõukogu esindajad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele