Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kunda sadamas algas vedelkaupade terminali ehitus
Kunda sadamas algasid Baltikumi esimese spetsialiseeritud vedelkaupade terminali ehitustööd.
Möödunud nädalal väljastas Kunda linnavalitsus Baltic Tank ASile terminali ehitusloa. Sellega lõppes terminali ehituse ettevalmistusperiood, mis algas 2004. aasta jaanuaris, teatas sadama esindaja.
Terminali esimene järk alustab tööd 2005. aasta jaanuaris-veebruaris. Mahutipargi suuruseks on 52 000 m3. Terminalis asutakse käitlema Eesti tööstussektorile vajalikke kemikaale, toiduainete- ning loomasöödatööstuse tooraineid. Terminal on mõeldud nii toodete ekspordiks kui ka impordiks.
Vastavalt kehtestatud detailplaneeringule viidi enne ehitusloa taotlemist läbi põhjalik keskkonnamõjude hinnang koos vastava riskianalüüsiga. Tänaseks on ettevalmistustööd lõppenud ning algab terminali enda ehitus ja seadmete monteerimine. Ettevalmistuste käigus võideti Kunda sadama tegevuse tulemusena merelt juurde 40.000 m² maad. Täitmistöödega loodi eeldused Kunda sadama kailiini pikendamiseks 800 meetrini, kaide sügavusteks kujuneb kuni 9,5 m. Baltic Tank AS siirdas suve jooksul sadamasse terminali seadmed ja mahutid.
Terminali operaatori Baltic Tank AS emaettevõte Baltic Tank OY on tegutsenud Soomes vedelkaupade käitlemise turul juba üle 25 aasta. Baltic Tank OY on oma sektoris suurte kogemustega ettevõte, millel on Soomes 9 sadamas vedelkaupade terminalid kogumahus 370 000 m3. Kõige uuem terminal valmis 2003. aastal Hamina sadamas.
Baltic Tank AS juhatuse liige Heiki Enok ütles pressiteate vahendusel, et terminali rajamine on tänu tugevale partnerile ASi Kunda Nordic Tsement näol kulgenud plaanipäraselt.