• OMX Baltic0,13%294,76
  • OMX Riga−0,22%914,91
  • OMX Tallinn−0,19%1 982,03
  • OMX Vilnius0,43%1 234,08
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,07%9 277,09
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%96,91
  • OMX Baltic0,13%294,76
  • OMX Riga−0,22%914,91
  • OMX Tallinn−0,19%1 982,03
  • OMX Vilnius0,43%1 234,08
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,07%9 277,09
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%96,91
  • 25.11.04, 15:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT ehitas seni suurima Eestis ehitatud kaubalaeva

BLRT Grupp kuuluv firma BLRT Laevaehitus ehitas Hollandi kompanii tellimusel puistekaupu, üldkaupu, metsamaterjali, konteinereid vedava laeva Blue Sea.
Hollandi kompanii Damen Shipyards Bergum tellimusel ehitatud laev võib sõita nii merel kui jõgedel, teatas BLRT.
Kiil pandi laevale aprillis ja enne kliendile andmist ehitatakse seda veel kai ääres edasi. 'Ehituse hind on poolte kokkuleppel konfidentsiaalne, kuid jääb kordades alla näiteks kruiisilaevade ehitushinnale,' ütles BLRT Grupi avalike suhete juht Urmas Tooming.
Eestis ei ole siiani nii suuri laevu ehitatud. Blue Sea on 88 meetrit pikk ja 12,5 meetrit lai ning võib peale võtta kuni 3800 tonni kaupa või ligi 200 merekonteinerit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tegemist on esimese kaubalaevaga viiesest seeriast. Juba käib BLRT Laevaehituses kahe järgmise samasuguse aluse montaaž. Veebruaris 2005 valmib teine laev, mai lõpus kolmas. Kahe viimase laeva valmimise tähtajad pole paika pandud, lisas Tooming.
Siiani on BLRT Grupp ehitanud viis väiksemat eri tüüpi laeva, millest viimane oli sügisel valminud mitmeotstarbeline merepuksiir Eridan. Hollandi kompanii tellimused moodustavad sel ja järgmise aastal lõviosa uute laevade ehitusest.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele