Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PM: Estonian Air kaalub tasuta söögi kaotamist
Konkurents sunnib Estonian Airi kulude kokkuhoiu nimel kaaluma näiteks tasuta toitlustamise lõpetamist või ainult turistiklassile üleminekut.
Märtsist hakkab Hollandi lennufirma KLM iga päev Tallinnast Amsterdami lendama, Stockholmi liinile tuleb suurima Eesti lendaja kõrvale reisijaid vedama Finnairi tütarettevõte Fly Nordic. Tänavu kevadel alustas Frankfurdi liinil Lufthansa ning sügisel lõi EasyJet ühenduse Tallinnast Berliini ja Londonisse, kirjutab Postimees.
Estonian Airi president Erki Urva tunnistas, et olukord lennunduses on pinev. Firma on paljudel liinidel oma piletihindu märkimisväärselt alandanud ja mõnevõrra on koomale tõmmatud tasuta pardateenindust.
Hinnalanguse on firma suutnud edukalt teoks teha märkimisväärselt kasvanud täitumusega, kuid hindades enam langusruumi ei ole.
«Ei maksa unustada, mida on tänavu teinud kütusehinnad, ning tõusnud on teisedki kulud,» märkis Urva. «Enne kevadet ei muuda me kindlasti midagi.»
Seetõttu tulebki firmal tõsiselt mõelda, kuidas tulevikus panna vastu Eestisse jõudnud odavlennufirmadele.
Nii peab Urva suhteliselt tõenäoliseks, et näiteks praegusel tasemel pardateenindus, kus reisijad saavad tasuta eine ja joogivaliku, tuleb kaotada või veelgi koomale tõmmata. Võimalik on kokku hoida firmasiseselt ja kaotada ruumikas äriklass. Viimane võimaldaks firmal suurendada veelgi tavareisijate istekohtade arvu lennukis.