Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jõulukingiks ostetakse soodsaid kodumasinaid
?Praegu ostetakse kõike, alates kõrvaklappidest ja lõpetades külmkappidega,? kostis Kristiine kaubanduskeskuses asuva PlussMiinus Elektroonika kodumasinate kaupluse müügimees. ?Televiisorid, mida meie poes on terve sein täis, lähevad jõulupühade-eelsel ajal eriti hästi kaubaks.?
Hinnanguliselt pooled neist on ?klassikalised?, kineskoobiga mudelid, teine pool aga moodsad LCD- ja plasmateleviisorid. Müüginumbrites ja ka käibes domineerivad veel traditsioonilised kineskoobiga mudelid.
Uus tehnoloogia on kineskoobiga teleritest kallim, aga müügimeeste kinnitusel on hinnad viimaste aastate jooksul langenud juba tavatarbijale vastuvõetavamale tasemele. Poodides ei oleks nii suurt valikut LCD- ja plasmatelereid, kui neid üldse ei ostetaks.
Sarnast juttu räägiti ka OnOffi kauplustes. ?Detsembris on populaarsed kingid odavam audiotehnika, pardlid ja pleierid. LCD-televiisoreid ostetakse tavalisest tunduvalt rohkem ? nende hinnad on tänaseks piisavalt madalad,? kommenteeris detsembrikuu trende OnOffi kaupluseketi tootejuht Artto Lohk.
Suurte koduelektroonikamüüjate kinnitusel on videoprojektorid senini jäänud rohkem arvutikauplustesse, presentatsioonide tegijaile suunatud kaubagrupiks.
Kõige rohkem ostetakse jõulude eel kaupu, mille hind on keskmiselt umbes 500 krooni. Suuremad müügihitid on näiteks triikrauad, kohvi- ja veekeetjad, pisikesed kellraadiod, CD-pleierid ja muu pisem koduelektroonika.
PlussMiinus Elektroonika poodides on need tooted (hind ca 150?300 krooni) paigutatud kassade vahetusse lähedusse. Arvata võib, et nii loodavad kaupmehed tekitada impulsiivset ostusoovi ? et suuremat ja kallimat kaupa ostma tulnud klient jõuaks enne kassasse jõudmist ja poest lahkumist välja valida veel ühe väikese kingi.
Kingi valik on alati raske. Esiteks muidugi tuleb teha rahaline otsus ? kui palju kingile kulutada. Aga olulisem sellest on leida kink, millest saajal on ka kasu ning mis ei jää riiulisse seisma. Võib juhtuda ka nii, et kingitakse inimesele mõni kodumasin, mis tal juba ammu olemas on, või veel hullem, midagi sellist, mille ta ise just äsja endale jõulude puhul ostis.
Kasutute ja ebapraktiliste kinkide tegemist saab vältida kahel viisil. Alati võib kinkida ümbrikus sularaha, aga kui kinkija soov on, et kingisaaja ostaks saadud raha eest ikka kindla toote ja ei sööks-jooks seda raha maha, siis võib otsustada kinkekaardi kasuks.
Kinkekaardid on kasutusel mitmetes kodumasinaid ja arvuteid müüvates poodides, küll mitte kõigis. Üldiselt on kinkekaart anonüümne ? sellel ei ole kingisaaja nime, küll aga on kaardil seerianumber, mis on turvaelement võltsimiste vältimiseks. Mõnes poes on kasutusel kindla väärtusega kinkekaardid, mõnes jälle saab kinkekaardi ostja ise valida summa, mille peale kinkekaart teha. ?OnOffi kaupluste kinkekaarte kasutatakse palju pulma-, sünnipäeva- ja jõulukingina. Kaardisüsteem töötab meil alates kaupluseketi avamisest 2001. aastal,? rääkis OnOffi kaupluseketi tootejuht Artto Lohk.
Ka arvutipoed pakuvad kinkekaarte. ML Arvutite poodides pakutakse 100-, 500- ja 1000kroonise väärtusega kinkekaarte, mida saab kasutada maksevahendina firma poodides. Kasutusel on need olnud natukene alla poole aasta. ?Üldiselt ostavad kinkekaarte firmad oma töötajatele kingituseks,? kommenteeris Mart Sepp ML Arvutitest.
Autor: Alar Pardla