• OMX Baltic0,44%309,51
  • OMX Riga−0,04%869,81
  • OMX Tallinn0,97%2 078,38
  • OMX Vilnius0,2%1 209,66
  • S&P 5002,05%5 921,54
  • DOW 301,78%42 343,65
  • Nasdaq 2,47%19 199,16
  • FTSE 1000,69%8 778,05
  • Nikkei 2250,52%37 918,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,82
  • OMX Baltic0,44%309,51
  • OMX Riga−0,04%869,81
  • OMX Tallinn0,97%2 078,38
  • OMX Vilnius0,2%1 209,66
  • S&P 5002,05%5 921,54
  • DOW 301,78%42 343,65
  • Nasdaq 2,47%19 199,16
  • FTSE 1000,69%8 778,05
  • Nikkei 2250,52%37 918,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,82
  • 29.07.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksa ettevõte avas Eestis kasutatud autode müügiesinduse

Viimased ehitusmehed ei jõudnud sel nädalal valminud A2-Autowelti salongi ehituselt veel lahkuda, kui juba jõudsid kohale esimesed paarkümmend autot, mis saavad täna täiendust poolesaja võrra. Tallinna servas Mõigus avatud autosalongis on hetkel müügil 70 vähekasutatud autot, mille puhul ei pea klient muretsema meie autoturul tavaks saanud selliste väärnähtuste pärast nagu keritud spidomeeter, tundmatu ajalugu ega kuulma legendiks muutunud juttu kirikuõpetaja naise autost. Kõikide autode kilometraa? vastab tegelikkusele, kogu ajalugu on paberil kirjas, autodel on hooldusraamatud. Ehkki ametlikku garantiilubadust ettevõte ostjale sõnakõlksuna kaasa ei anna, ei jäeta siiski kedagi murega üksi, kui autoga tõepoolest peaks midagi tõsist juhtuma.
?Oleme ise veendunud, et need autod on nõuetekohaselt hooldatud ja täiesti korras. Kui peaks tõesti juhtuma, et vahetult pärast ostmist juhtub ostjast sõltumata midagi mootori või käigukastiga, on see eeskätt meie usaldusväärsuse küsimus ja kindlasti ei jäta me inimest oma murega üksi,? kinnitas OÜ A2-Autowelt juhataja Raul Kivirand.
Just usaldusväärsus ja tagatud kvaliteet ongi uue esinduse moto, soodne hind ei ole eesmärk omaette. ?Head autot odavalt ei saa ja me ei kavatsegi hakata konkureerima nn otse Saksast, aga Leedu plekkseppade käest läbi käinud autode hindadega,? tunnistas Kivirand.
Sestap ei võeta ühtegi autot komisjonimüüki ning tööle on palgatud oma ala parimad müügimehed. ?Nende töölemeelitamine polnud mingi probleem, sest lõpuks ometi avanes neil võimalus müüa autosid sirge seljaga ja ostjale sõnagi valetamata,? nentis A2-Autowelti esindaja Eestis, Priit Maanurm, kellel on üksjagu kogemusi kasutatud autode müügi vallas kõikides Balti riikides.
Möödunud aastal avas A2-Autowelt oma esinduse Riias ja sealsel turul on ta üsna kiiresti oma koha leidnud ? näiteks möödunud kuul müüdi 60 autot. ?Eks A2-Autowelti eelis Läti turul ongi just see, et ostja teab täpselt, mida ta selle raha eest saab. Riias ja mujal Lätis müüakse igasuguseid autosid igasuguste hindadega, aga see ni?? oli enne nende tulekut praktiliselt tühi,? tunnistas Läti majanduslehe Dienas Bizness autorubriigi toimetaja Aldis Zelmenis.
Kavandatav laoseis Eestis on kokku 120 autot, mis on kõik klientidele näha-katsuda ? 20 autot kinnises salongis, ülejäänud väljas, kuid enamjaolt varju all. Müügimahuks arvestatakse 50?60 autot kuus, mis omakorda tähendab, et autosid on vaja pidevalt juurde osta. Seda tehakse igal hommikul Saksa täis­teenusliisingufirmade müügioksjonilt, kuhu tavakodanikel ligipääs puudub. ?Kõikide oksjonil olevate autode kohta on täielik ülevaade, läbisõit, kui suur summa on kulunud tema kasutusperioodi jooksul remondile, mida täpselt on remonditud jne,? selgitas Raul Kivirand, kelle tööpäevad algavadki interneti teel pakkumiste tegemisega. Saksamaal on kohal ka inimene, kes kõik ostetavad autod oma silmaga üle vaatab.
Konkureeriva automüügifirma Autohus Eesti juhataja Peeter Holstein leidis, et A2-Autowelt on Eestis igati teretulnud, kuna ta aitab korrastada Eesti kasutatud autode turgu ning annab klientidele lisavõimalusi kasutatud autode soetamiseks.
?Autohus Eesti on seisukohal, et igal ausal sõidukil on olemas hooldusraamat ja läbipaistev ajalugu ning ilmselt suudab A2 seda klientidele võimaldada. A2 tulek suurendab veelgi konkurentsi Eestis ja kõik kasutatud autode müüjad peavad sellega arvestama ning tegema omad järeldused,? lausus Holstein.
Baltimaade suurim kasutatud autode müüja on hetkel BRC, kes müüb nii Saksamaalt toodud kui ka kohalike liisingufirmade autosid ning tegeleb komisjonimüügiga.
A2-Autowelt mudelivalikus on valdavalt tegemist kuni 5 aasta vanuste Saksa päritolu autodega, Jaapani jt autosid leiab A2 nimistust vähe.
Põhjus pole mitte põhimõttes, vaid tõsiasjas, et Saksamaal lihtsalt liigub neid nii vähe ja lõviosa täisteenusliisingu autodest moodustavad seal siiski Saksa autod.
A2-Autowelt on sajaprotsendiliselt Saksa eraisikule kuuluv firma, kellel on kaks esindust Saksamaal, üks Riias ja üks Eestis. Eesti esinduse avamisse investeeris ta 40 miljonit krooni, sellest umbes pool esindusse ja pool autode laoseisu. Perspektiivis on ettevõttel hakata vahendama autosid ka Soome ja Venemaa turule, sest hinnaerinevust A2 Saksa esindusega ei ole, kokkuhoid transpordi arvelt tuleb aga sealsetele ostjatele arvestatav.
Lisaks müügisalongile on uues esinduses ka tõstuk, et klient saaks soovi korral autot ka põhja alt vaadata, pesula, poleerimiskoht ja müügieelse ettevalmistamise koht. Seal hakatakse paigaldama signalisatsioone, tulede automaatikat jms, mis Saksamaalt toodud autodel algselt puudub. Esinduses on hetkel lisaks A2 Eesti esindaja Priit Maanurmele ja A2-Autowelt Eesti juhataja Raul Kivirannale tööl 9 inimest, neist neli müügiinimest, kaks sekretäri, üks pesija, üks hooldaja ja üks poleerija. Osa teenuseid, nagu koristamine, autode transport jms, ostab firma teenusena sisse. Esialgu on probleeme veel korraliku ligipääsuteega, mille valmimine seisab piirkonna üldplaneeringu taga. Esindusele pääseb seni ligi tagant poolt, kui mööduda vasakult Tartu maantee ääres asuvate Kiilto ja Maja Kaup hoonetest, sõita tõkkepuu alt läbi ja siis mõne aja pärast paremale pöörata.
www.docs.ee
Euroopa ühe suurima autoportaaliga www.mobile.de alustas juulis koostööd Autohus Eesti. Eesti autoostjale mõeldud portaal on avatud aadressil www.docs.ee ja vahendab www.mobile.de kuulutusi eesti keeles. Autohus Eesti pakub selle kaudu DOCS ehk otsetellimuse teenust, mis võimaldab kliendil auto soetada ?toolilt tõusmata?. Registreerinud kasutajal on võimalik teha www.mobile.de andmebaasist otsinguid, sobivaid autosid salvestada võrdlustabelisse, küsida päringuid, saata sõbrale ning sooritada tellimusi ja koheselt ka liisingutaotlusi, millele järgneb põhjalik nii automüüja kui ka auto taustuuring. Klient saab kogu tellimis- ja tarneprotsessiga seotud staatusi kuni auto üleandmiseni pidevalt süsteemis ise jälgida.
?Kogu teenus on läbipaistev nii hinnakujunduse kui ka soovitud auto ajaloo osas, mis võimaldab kliendil põhjalikult enne reaalset ostu niivõrd tähtsat otsust kaaluda. Auto soetamine on meile kõigile väga elutähtis ja emotsiooniderikas protsess ning Autohusi eesmärk on auto soetamisega soetud toimetused võtta enda kanda, et klient saaks muretult tegeleda oma põhitegevusega,? lausus Autohus Eesti juhatuse esimees Peeter Holstein, kelle sõnul garanteerib Autohus Eesti kõikide tellitud autode korrashoiu ehk klient saab alati täpselt sellise auto, nagu ta soovis.
Kõikide autode kroonihinnad eestikeelsel koduleheküljel on ostjale lõpphinnad, ehk ?võtmed kätte? Eestis. Täpsem hinnakujunemise info on kirjas kodulehel.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele