Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti logistikateenuse tarbija ostab kaubamärgi asemel kliendisuhet

    Eesti logistikateenuse tarbija peab logistikateenust sisse ostes kaubamärgi asemel olulisemaks suhteid logistikaettevõttega.
    Tänavu 1. septembril teatas logistikakontsern Exel oma esinduse avamisest Eestis. Pressiteates avaldas värskelt avatud esinduse juht heameelt selle üle, et edaspidi saadakse oma klientidele osutada ulatuslikumaid ning kulusäästlikumaid veo- ja logistikateenuseid, kui see Eestis seni võimalik on olnud.
    Sisuliselt öeldi välja, et senine tegutsemine läbi agendi seadis kontsernile siinsel turul kammitsad peale. Balti Logistika teatas oma vastukommentaarides meediale, et Exeli lubadus hakata ise hoolitsema olemasolevate kliendisuhete hoidmise eest on ilmselgelt liialdatud ja oma olemuselt eksitav.
    Pikalt see vaidlus meedias meeli ei erutanud, sest samal ajal jõudis üks koletu kaunitar nimega Katrina Louisiana rannikule, põhjustas maailmaturul naftahinna tugeva tõusu ning seadis transpordiga tegelevad ettevõtted tugeva surve alla tõsta oma teenuste hindu.
    Exel pole ainuke rahvusvaheline transpordi- ja logistikaettevõte, mis siinsel turul jõulisemalt omale teed rajab. Alles aasta tagasi jõudis lõpule logistikaettevõtete DHL International Eesti ASi ja Danzas ASi ühinemisprotsess. Tõsi küll, mõlemad liidetavad kuulusid juba enne ühele omanikule, milleks on Saksa postihiid Deutsche Post World Net. Äripäeva andmetel kavatseb Saksa logistikagigant siinses regioonis kasvu tagamiseks osta veel ettevõtteid.
    Tegemist on loomuliku majandusprotsessiga, mida Logistika 2003. aasta septembrikuu väljaanne pidas küll ohuks Eesti ekspedeerijatele. Äripäev ennustas tookord, et suured logistikakontsernid tungivad jõulisemalt siinsele turule ning nende teenused lähevad dumpinghindadega ostjatele peale nagu soojad saiad.
    Ekspedeerimise äri on vähemalt Eesti mastaabis tegelikult suhtlemise äri, peale hinna on väga tähtis ka kohalike inimeste omavaheline suhtlemine.
    Veoteenuse tellija ei näe enamikul juhtudel seda autot ega autol ilutsevat logo, mis tema kaupa peale või maha laadib, küll aga suhtleb igapäevaselt teda teenindava ekspediitoriga. Klient on teenindajaga harjunud ja vastupidi, inimene kinnistub inimesega, mitte kaubamärgiga.
    Teistest selgelt eristuv rahvusvaheline kaubamärk pole Eestis teenusetellijale just eriti veenev argument. Pealegi on osal kaubamärkidel omadus ajas kaduda või muutuda kiiremini kui inimesed. Kindlasti on täna firmasid, keda teenindab ekspediitor, kes kunagi töötas Svexi, siis DSV Samson Transpordi ja täna juba DFDSi märgi all. Siduv element on siin ju kogu aeg sisuliselt sama tööd teinud inimene, mitte kolm korda muutunud märk.
    Pealegi on globaliseeruv majandus viinud olukordadeni, kus ühes regioonis omavahel osas töölõikudes konkureerijad reklaamivad ennast teises regioonis välja tõsiste partneritena.
    Eestis Federal Expressi ehk Fedexi kaubamärki esindava Militzer & Muenchi üks kliendisihtgruppe on kiireid, samas väikeseid ja kõrge hinnaga tarneid vajavad elektroonikaettevõtted, samasse segmenti paigutab ennast Eestis ka Exel.
    Samas töötatakse Kesk-Aasias ühise koostöölepingu alusel. Alles äsja teatas Saksa Postile kuuluv logistikafirma DHL börsile, et on teinud pakkumise sellesama Exeli kontserni ostmiseks.
    Julgen väita, et tänane lojaalne Exeli klient Eestis ja tänane lojaalne DHLi klient Eestis on tegelikult lojaalne vastavalt Exeli ja DHLi siinses kontoris töötavale inimesele.
    Kui mainitud ühinemine/ülevõtmine ka tegelikkuseks saaks, oleks klientide esmane küsimus arvatavasti: kas mind teenindav inimene ikka jääb alles?
    Kui nüüd vaadata Äripäeva väljendatud kartust ettevõtluskeskkonna vaatevinklist, siis suurte kontsernide aktiivsem tegutsemine siinsel turul, mis toob kaasa ka osa kodumaiste firmade müügi, pole samuti mingi uus nähtus.
    Aeg on näidanud, et firmade müügist laekunud raha on jõudsalt investeeritud muudesse valdkondadesse tagasi ning seeläbi on loodud jällegi uut väärtust.
    Eesti üldise majanduskasvuga on kasvanud ka ekspedeerimise turg ning vajadus oma ala hästi tundvate ekspediitorite järele pole samuti vähenenud. Põnev aeg turul jätkub. Tsiteerides ühte juhtimisguru ? mitte suured ei söö väiksemaid, vaid kiiremad söövad aeglasemaid. Aga olgu lohutuseks vanarahva tarkus, et tark ei torma.
    Autor: Ivo Krumm
  • Hetkel kuum
Andi Pleskovski: tänavuse aasta hea ja halb stsenaarium büroopindade turul
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Tallinna Kaubamaja Grupp hakkab Leedus Škodasid müüma
Tallinna Kaubamaja Grupp allkirjastas lepingu, millega neist saab ametlik Škoda edasimüüja Leedus.
Tallinna Kaubamaja Grupp allkirjastas lepingu, millega neist saab ametlik Škoda edasimüüja Leedus.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Ministeerium värbas Ragn-Sellsi arendusjuhi asekantsleriks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Eestis elavad Euroopa suuruselt teised alkoholitarbijad
Eurostati andmeil kulutasid Euroopa Liidus alkoholile kõige rohkem lätlased ja nende järel kohe eestlased.
Eurostati andmeil kulutasid Euroopa Liidus alkoholile kõige rohkem lätlased ja nende järel kohe eestlased.

Olulisemad uudised

Raadiohommikus: suure raha hind, paisuvad jalgpallimiljardid ja kliimaseadus
Neljapäevases raadio hommikuprogrammis selgitame välja, mis suunas liiguvad hinnad ja intressimäärad, räägime globaalseks megatööstuseks kasvanud jalgpalliärist ning küsime, kellele on tarvis kliimaseadust.
Neljapäevases raadio hommikuprogrammis selgitame välja, mis suunas liiguvad hinnad ja intressimäärad, räägime globaalseks megatööstuseks kasvanud jalgpalliärist ning küsime, kellele on tarvis kliimaseadust.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.