Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti logistikateenuse tarbija ostab kaubamärgi asemel kliendisuhet

    Eesti logistikateenuse tarbija peab logistikateenust sisse ostes kaubamärgi asemel olulisemaks suhteid logistikaettevõttega.
    Tänavu 1. septembril teatas logistikakontsern Exel oma esinduse avamisest Eestis. Pressiteates avaldas värskelt avatud esinduse juht heameelt selle üle, et edaspidi saadakse oma klientidele osutada ulatuslikumaid ning kulusäästlikumaid veo- ja logistikateenuseid, kui see Eestis seni võimalik on olnud.
    Sisuliselt öeldi välja, et senine tegutsemine läbi agendi seadis kontsernile siinsel turul kammitsad peale. Balti Logistika teatas oma vastukommentaarides meediale, et Exeli lubadus hakata ise hoolitsema olemasolevate kliendisuhete hoidmise eest on ilmselgelt liialdatud ja oma olemuselt eksitav.
    Pikalt see vaidlus meedias meeli ei erutanud, sest samal ajal jõudis üks koletu kaunitar nimega Katrina Louisiana rannikule, põhjustas maailmaturul naftahinna tugeva tõusu ning seadis transpordiga tegelevad ettevõtted tugeva surve alla tõsta oma teenuste hindu.
    Exel pole ainuke rahvusvaheline transpordi- ja logistikaettevõte, mis siinsel turul jõulisemalt omale teed rajab. Alles aasta tagasi jõudis lõpule logistikaettevõtete DHL International Eesti ASi ja Danzas ASi ühinemisprotsess. Tõsi küll, mõlemad liidetavad kuulusid juba enne ühele omanikule, milleks on Saksa postihiid Deutsche Post World Net. Äripäeva andmetel kavatseb Saksa logistikagigant siinses regioonis kasvu tagamiseks osta veel ettevõtteid.
    Tegemist on loomuliku majandusprotsessiga, mida Logistika 2003. aasta septembrikuu väljaanne pidas küll ohuks Eesti ekspedeerijatele. Äripäev ennustas tookord, et suured logistikakontsernid tungivad jõulisemalt siinsele turule ning nende teenused lähevad dumpinghindadega ostjatele peale nagu soojad saiad.
    Ekspedeerimise äri on vähemalt Eesti mastaabis tegelikult suhtlemise äri, peale hinna on väga tähtis ka kohalike inimeste omavaheline suhtlemine.
    Veoteenuse tellija ei näe enamikul juhtudel seda autot ega autol ilutsevat logo, mis tema kaupa peale või maha laadib, küll aga suhtleb igapäevaselt teda teenindava ekspediitoriga. Klient on teenindajaga harjunud ja vastupidi, inimene kinnistub inimesega, mitte kaubamärgiga.
    Teistest selgelt eristuv rahvusvaheline kaubamärk pole Eestis teenusetellijale just eriti veenev argument. Pealegi on osal kaubamärkidel omadus ajas kaduda või muutuda kiiremini kui inimesed. Kindlasti on täna firmasid, keda teenindab ekspediitor, kes kunagi töötas Svexi, siis DSV Samson Transpordi ja täna juba DFDSi märgi all. Siduv element on siin ju kogu aeg sisuliselt sama tööd teinud inimene, mitte kolm korda muutunud märk.
    Pealegi on globaliseeruv majandus viinud olukordadeni, kus ühes regioonis omavahel osas töölõikudes konkureerijad reklaamivad ennast teises regioonis välja tõsiste partneritena.
    Eestis Federal Expressi ehk Fedexi kaubamärki esindava Militzer & Muenchi üks kliendisihtgruppe on kiireid, samas väikeseid ja kõrge hinnaga tarneid vajavad elektroonikaettevõtted, samasse segmenti paigutab ennast Eestis ka Exel.
    Samas töötatakse Kesk-Aasias ühise koostöölepingu alusel. Alles äsja teatas Saksa Postile kuuluv logistikafirma DHL börsile, et on teinud pakkumise sellesama Exeli kontserni ostmiseks.
    Julgen väita, et tänane lojaalne Exeli klient Eestis ja tänane lojaalne DHLi klient Eestis on tegelikult lojaalne vastavalt Exeli ja DHLi siinses kontoris töötavale inimesele.
    Kui mainitud ühinemine/ülevõtmine ka tegelikkuseks saaks, oleks klientide esmane küsimus arvatavasti: kas mind teenindav inimene ikka jääb alles?
    Kui nüüd vaadata Äripäeva väljendatud kartust ettevõtluskeskkonna vaatevinklist, siis suurte kontsernide aktiivsem tegutsemine siinsel turul, mis toob kaasa ka osa kodumaiste firmade müügi, pole samuti mingi uus nähtus.
    Aeg on näidanud, et firmade müügist laekunud raha on jõudsalt investeeritud muudesse valdkondadesse tagasi ning seeläbi on loodud jällegi uut väärtust.
    Eesti üldise majanduskasvuga on kasvanud ka ekspedeerimise turg ning vajadus oma ala hästi tundvate ekspediitorite järele pole samuti vähenenud. Põnev aeg turul jätkub. Tsiteerides ühte juhtimisguru ? mitte suured ei söö väiksemaid, vaid kiiremad söövad aeglasemaid. Aga olgu lohutuseks vanarahva tarkus, et tark ei torma.
    Autor: Ivo Krumm
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.