• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automaksu mõõda veel

    Lähiaastatel seisab Eesti ees uus väljakutse. Valitsuse poolt kokku lepitud ökoloogiline maksureform ootab elluviimist selliselt, et suunata inimeste ja ettevõtete tegevust senisest enam säästva arengu põhimõtetest lähtuvaks. Tarbimist, eriti seda, mis keskkonnale häda teeb, hakatakse maksustama praegusest karmimalt. Ökoloogilise maksureformi ühe osana on räägitud plaanist kehtestada mootorsõidukimaks.
    Et autod saastavad, on väljaspool kahtlust. Tallinnas annavad mootorsõidukid kuni 90% linnaõhu saastest. Enne maksumalakaga lajatamist tasuks aga kõiki fakte arvesse võtta. Pealinnas on suur osa mootorsõidukite saastest põhjustatud teede kehvast olukorrast. Tallinna tänavatevõrk, mis kavandati eelmisel sajandil, ei ole suuteline mitmekordistunud sõidukihulgaga toime tulema. Töötava mootoriga tipptunniaegsetes ummikutes seisvad autod suurendavad saastekoormust mitmekordseks. Ka ühistranspordi alternatiivi arendamine ei toimu nii kiiresti, kui sooviks.
    Automaksu on Tallinnas mõned aastad proovitud, tulemuseks oli oodatust väiksem laekumine, sest autoomanikud eelistasid oma sõidukid arvele võtta teistes omavalitsustes. Seetõttu saab automaks, kui seda üldse kehtestada, olla vaid üle riigi ühesuguse maksumääraga.
    Paljudes maapiirkondades puuduvad isiklikule autole tõsiseltvõetavad alternatiivid hoopiski. Metsakülast tuleb isegi pangaautomaadi juurde sõita kümmekond kilomeetrit, muudest teenustest rääkimata. Automaksuga suureneb ebavõrdsus Eesti eri piirkondade vahel veelgi.
    Autoomanike maksukoormus suureneb ka automaksuta. Kütuseaktsiisi tõus Eestis jätkub vastavalt ELi liitumislepingule. Makstava aktsiisi suurus on otseses sõltuvuses sõiduki keskkonnasõbralikkusest: roolid väikeautot, mis suudab ühe liitri kütusega läbida paarkümmend kilomeetrit, maksad oluliselt vähem kui võimsa d?iibi roolis.
    Praegune, 2007. aastani kehtiv koalitsioonilepe automaksu ette ei näe.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Raadiohommikus: muljed Dubai Expolt, räägime ka Rail Balticu hetkeseisust
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.