Eda-Liis Kann • 17. oktoober 2005 kell 22:00

Meeltega turundamise raamat

Turunduskuulujutu järgi on kuskil uurimus, mis tõestab, et isegi tollipaksuse pakkumiskausta abiga müüdavaid reisilennukeid ostavad lennufirmad tegelikult kõhutunde, mitte arvude põhjal.

Ka Eestis tuntud eelkõige lastele suunatud turunduse raamatu ?Bränd ja lapsed? autor Martin Lindström on seda kõhutunnet uurinud ning sellest raamatu kirjutanud. Lühidalt ? mida rohkem on toodet või kommunikatsiooni luues mõeldud inimese erinevate meelte peale, seda suurem on brändilojaalsus.

Parim näide on Lindströmi meelest Singapore Airlines. Nagu paljudes teistes tootekategooriates, on lennunduses ?tooted? üksteisele väga sarnased ? kõik viivad punktist A punkti B. Singapore Airlines on aga näiteks lennuki istmepolstri ja stjuardesside riietuse valmistanud osaliselt samadest materjalidest, lennukabiinis levib spetsiaalselt väljatöötatud lõhn ning stjuardesside välimus on kuni meigipaleti toonideni paigas. Selle tulemusena on Singapore Airlinesi nimetatud parimaks lennufirmaks maa­ilmas, vaatamata sellele, et toidud ei ole midagi erilist ja jalaruumi on sama palju kui teistes lennufirmades.

Raamatu autor Martin Lindström peab ühepäevase loengupäeva, kus tutvustab oma meelte uuringut lähemalt, 8. novembril Tallinnas Radisson SASis.

Aasta parimad turundusraamatud

Ameerika Turundusassotsiatsioon AMA andis äsja välja oma iga-aastase Berry-AMA auhinna parimale turundusraamatule.

2005. aasta parimaks turundusraamatuks valiti Patrick Barwise ja Sean Meehani raamat ?Simply Better?.

Finalistide hulgas olid veel Peter J. Rosenwaldi ?Accountable Marketing: The Economics of Data Driven Marketing?, Gerard J. Tellise ?Effective Advertising: Understanding When, How, and Why Advertising Works?, Tim Ambleri ?Marketing and Bottom Line? ja Seth Godini ?Purple Cow?.

Hetkel kuum