Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskkonnanõuded kergitavad veotehnika hindasid kümnendiku võrra

    Alates sellest aastast kehtivad Euroopa Liidu riikides Euro 4 nõuded ning 2008. aastast Euro 5 nõuded. ­Euro 4 nõuab lämmastikoksiidi vähendamist kolm ning tahmasuse vähendamist üle kolme korra.
    Klassikaliste mehaaniliste meetmetega pole võimalik eelpool mainitud ettekirjutisi täita. Et antud tingimusi täita, on veokite tootjad valinud kaks erinevat teed. Kui Volvo, Iveco, DAF ja Renault kasutavad valikulist katalüütilist reguleerimist (Selective Catalytic Reduction ? SCR), siis Scania ja MAN eelistavad valdavalt nn tahma filtreerimise meetodit.
    Skuba Grupp OÜ müügijuht Marek Mägi sõnul tähendab kogu eelnev jutt seda, et veokite hinnad tõusevad. Tema sõnul maksab Euro 4 nõuetele vastavusse viidud veok eelkäijast ligemale 80 000 krooni rohkem, sõltumata sellest, millist tehnoloogiat keskkonna nõuetele vastavusse viimiseks kasutatud on.
    ?Mis puudutab aga kütuse tarbimist, siis katalüütilise reguleerimise meetodi puhul suureneb see orienteeruvalt 5%, kuid tahma filtreerimise puhul on see jäänud samale tasemele, võrreldes Euro 3 nõuetega,? selgitas Mägi.
    Scania Eesti ASi turundusjuhi Alar Präämi sõnul on põhiküsimus selles, kas kasutada lisaaineid mootori heitgaaside vähendamiseks selleks, et saavutada nõuetele vastavus, või mitte.
    ?Lisaaine kasutamine võimaldab mõningal määral vähendada kütusekulu, kuid selle turg on väljaarenemata, mistõttu selle saadavus on raskendatud.
    Samuti puudub tootel stabiilne turuhind. Oluline on ikka vaadata mootori kütusekulu ja lisaaine tarbimise kulu koos,? sõnas Prääm.
    Silberauto ASi turundus- ja klienditeenindusosakonna juhataja Helena Hyldahli sõnul ei mõjuta uued nõuded mitte ainult veokite hindu, vaid ka tõstukite ja teiste ehitusmasinate maksumust.
    ?Täpset suurust, kui palju eritehnika kallimaks võiks minna, ei oska öelda, kuna üldjuhul ei asendata mitte ainult mootorit vaid tullakse turule täiesti uute mudelite või mudeli seeriatega. Kuna normide täitmine on võimalik ainult tänu mootorite elektroonilisele juhtimisele, siis sellest johtuvalt kallinevad ka masinad,? selgitas Laadur OÜ tegevdirektor Fred Märtsoo.
    Skuba Grupp OÜ müügijuht Marek Mägi ei näe probleemi, kui klient peaks veel ostma Euro 3 nõuetele vastava veoki.
    ?Kui lähtuda sellest, et teemaksu vahe Euro 3 ja Euro 4 võrdluses on Saksamaal kõigest kaks eurosenti kilomeeter, tasuks Euro 4 investeering end ära juhul, kui Saksamaa teedel tuleb sõita vähemalt 360 000 kilomeetrit.?
    Silberauto ASi turundus- ja klienditeeninduse osakonna juhataja Helena Hyldahli sõnul eelistavad rahvusvahelisi vedusid tegevad firmad neil enamasti juba Euro 5 nõuetele vastavaid veokeid.
    Hinnavahe Euro 4 autoga on 24 000 krooni. Kohalikuks tarbeks eelistatakse tema sõnul valdavalt ikkagi Euro 3 nõuetele vastavaid veokeid.
    Mägi sõnul hakkab Renault Euro 4 vastavat veokit tootma alates 2006. aasta aprillist.
    Uutest nõuetest veokite keskkonnasõbralikumaks muutmisest oleme teadlikud. Vastavalt Eesti ja Euroopa Liidu nõuetele oleme teinud oma investeeringud. Üritame oma veoparki hoida võimalikult uuena, viimati ostsime juurde eelmisel aastal 18 uut Scania veokit.
    Masinate tehnilise kvaliteedi tõstmine veoteenuse hindadele mõju ei avalda, kuigi pikaajalises perspektiivis sellist võimalust siiski välistada ei saa. Samuti ei avalda uued nõuded mõju transporditurule, kuna veokid kallinevad ühtmoodi kõikidele teenusepakkujatele.
    Väga selle teemaga kursis ei ole. Niipalju oskan öelda, et Euroopa suunal toimuvate vedude hindasid peaks need normid mõjutama.
    Eesti-siseste vedude puhul euronõuded teenuste hindadele tõenäoliselt mõju ei avalda. Kokku on meil, koos kallurmasinatega, ligi nelikümmend veokit.
    Seni oleme küll eelistanud Mercedes-Benzi. Aeg näitab, kas ja kuidas veokihinnad ostukäitumist mõjutama hakkavad.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.