Euroopa suurima rõivastemüüja Hennes Mauritz AB müük kasvas novembris 11%, jäädes sellega alla analüütikute ootustele kirjutas uudisteagentuur Bloomberg.
Analüütikuid küsitlenud SME Direkt andmeil oodati H M`le 13 protsendilist müügikasvu.
Möödunud aasta novembris kasvas rõivamüügiketi müük viimase kolme aasta kiireimas tempos (24%), kuna ostjaid meelitasid Karl Lagerfeldi disainitud riided.
Selle aasta kollektsiooni disaineriks oli muusik Paul McCartney tütar Stella.
Artikkel jätkub pärast reklaami
H M`il oli tänavu raske korrata möödunud aasta edu, mil ta tuli välja ideega anda prominentsele disaineritele võimalus tulla oma poelettidel välja ühekordse moekollektsiooniga.
Ehkki McCartney kollektsioon kutsus kohale suuri inimhulki ja aitas tühjaks müüa mõningad poode ei aidanud see müügikasvule niipalju kaasa kui möödunud aastane Chaneli disaineri Lagerfeldi loodud kollektsioon.
Kui Lagerfeld disainis toodangut kõigile, siis McCartney üksnes naistele.McCartney toodangut müüs moerõivakett, kel ligi 1200 poodi, umbes igas kolmandas poes.
?Ehkki me usume, et H M`i neljanda kvartali müük on nõrk suudab ta varusid loodetavasti juhtida nii, et üleliigseid laovarusid novembri lõpuks üles ei jäänud,? ütles Morgan Stanley analüütik Claire Kent.
Rõivamüügiketi investorsuhete juhi sõnul kasvatati novembris lõppenud majandusaastal müüki poe kohta ja tõsteti keskmist tootehinda. Terve aasta müügimahu kasv ulatus firmal 13 protsendini.
Kolmandas kvartalis kasvas H M`i kasum täna vähematele allahindlusperioodidele, odavamalt Hiinast ostetud tekstiilile ja vähenenud laovarudele 36%.
H M aktsia reageeris Stockholmi börsil tulemuste peale 0,6% tõusuga, jõudes 262 Rootsi kroonini.