Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
General Motors ja AvtoVAZ saavutasid tootmise jätkamise kokkuleppe
USA General Motorsi ja Vene AvtoVAZi ühisettevõte jätkab poolte kokkuleppel täna tootmist, mis oli katkenud autoosade tarnehinna vaidluse tõttu.
Kokkuleppe üksikasju ei ole avaldatud, kuid firmadega lähedalt seotud inimesed võidavad, et tegu on rohkem ajutise rahuga kui püsiva leppega. Ühisfirma osanik Euroopa arengupank (EBRD) teatas, et loodab koos teiste osanikega ühisfirma arengupotentsiaali täielikult ära kasutada.
AvtoVAZ nõuab autoosade eest kõrgemat hinda. Mitmed analüütikud kahtlustavad aga, et Vene partneri huvi on välisinvestor välja tõrjuda. Autotööstus on üks neid majandusharusid, mille Kreml on liigitanud Venemaale strateegiliselt tähtsate tööstusharude hulka. Venemaa valitsus kavatseb investeerida autotööstusesse viis miljardit dollarit, millest suur osa läheb AvtoVAZile.
Suhted partnerite vahel pingestusid pärast seda, kui Vene riigile kuuluv relvamüügifirma Rosoboronoexport võttis mullu detsembris AvtoVAZi juhtimise oma kontrolli alla. Käimasolevas vaidluses väidab Rosoboronoexport, et ühisfirma teenib raha ainult sellepärast, et AvtoVAZ tarnib autoosi endale ebasoodsa hinnaga. Tarned katkesid ning nädalas ligi tuhat autot valmistav tehas Togliattis on nädalapäevad seisnud.
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.