• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • 03.03.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Diiselmootor diislivihkajatelt

Uus Honda Accord on saanud võrreldes eelmise mudeliga kerge iluravi ja ka diiselmootori, et turul konkurentsivõimelisem olla.
Honda käik diiselmootori tegemiseks on ka mõistetav, sest enamus tootjaid lõikavad väga suure osa turust diiselmootoritega, mida muu Euroopa valitsused ka soosivad, võimaldades diiselkütusele paremat hinda.
Honda diiselmootori juurde käib legend selle loomisest. Nimelt anti mootori loomise ülesanne inimesele, kes ehitas Honda jaoks vormeleid. Ülesanne oli tollele inimesele sedavõrd ebameeldiv, et ta kuulutas igal pool, kui väga ta diiselmootoreid vihkab. Valmisprodukt on midagi sellist, mis seda fakti väga hästi ka kinnitab - sellest, et tegu on diisliga, saab aru vaid siis, kui kõvasti kiirendate ja kuulete, et kapotialune kõriseb diisellikult.
Tohutut väänet, mida mootor pakub, jätkub igale pööretevahemikule. Esimene käik on täiesti mõttetu ja paremat pedaali põrandasse surudes on käik hetkega otsas.
Peab mainima, et diisel-Accordi pakutav tõmme toob muige näole, nii et leiate end pidevalt küsimas - kas tegu on tõepoolest diiselmootoriga?
Rahulikul sõidul pole mootorit absoluutselt kuulda, sest kapotialune diislineelaja töötab väga vaikselt. Negatiivse poolena peab mainima vaid seda, et diislile iseloomulikult kaob jõud kõrgematel pööretel, samas ei tähenda see muud, kui et käik tuleb varem ära vahetada.
Käigukast on kuuekäiguline ja töötab vägagi hästi. Tänu mootori jõudlusele pole käike ka pidevalt lapata vaja ja läbi linna võib sõita, kasutades vaid paari kuuest pakutavast. Esisillaveolisele autole omaselt kipub Honda kiiretes kurvides alajuhitav olema, kuid see pole probleem, vaid nii lihtsalt ongi.
Accordi välimus pole eelmise mudeliga võrreldes just palju muutunud. Kerge iluvõre modifitseering on kõik, silmnähtavaid muutusi tegelikult rohkem polegi.
Interjöör on endiselt asjalik nagu eelmiselgi mudelil. Miinusena tahaks välja tuua istmesoojendust. See oli küll olemas, kuid on arusaamatu, miks seda vaja on.
Asi on nimelt selles, et soojaks lähevad istmed sama aeglaselt nagu mootor ja samal ajal, kui salong lõpuks soojaks saab, tunnete ka seljatoe ja istumise alt tulevat sooja.
Teine asi, mis tahab harjumist, on raadio nupud - häälenupp ja jaamade reguleerimise nupp on valepidi ehk häälenupp asub kõrvalistuja pool ja raadiojaamade reguleerimise nupp juhi poolel. Nii juhtus pidevalt, et tahtes raadiot vaiksemaks keerata, muutsin hoopis jaama ära.
See-eest olid proovisõiduauto nahksed istmed mõnusad ja ei muutunud ebamugavaks ka pikal sõidul.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele