Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linna apsud planeeringuis tasub selle elanik

    Viimase 15 aasta jooksul üle Eesti rohkem kui 40 teenindusjaama ehitanud või renoveerinud ettevõttena on Statoil kogenud positiivset arengut, mis on toimunud meie linnaplaneerimises ja ehituskorralduses. Seda kurvem on veel 2006. aastal Eesti ühe suurema linna Narva näitel tõdeda, et kõik omavalitsused ei oska või suuda veel kaasata detailplaneeringute koostamisse spetsialiste. Ametnike mõtlematusest või hullemal juhul arendajate ja poliitikute ühissurvest tulenevad apsud ning tegematajätmised kuhjuvad aga paratamatult hiljem lisakoormana maksumaksja õlgadele.
    Viimaste aastate ühe suurema erakapitalil põhineva ehitise Astri kaubanduskeskuse detailplaneeringu koostamisel jättis Narva linnavõim teadmatusest või soovist investorile vastu tulla planeeringu lähteülesandest välja keskust ümbritseva liikluse korralduse.
    Nüüd on keskus valmis ja töötab, kuid liikluslahenduse puudumise tõttu on tugevasti häiritud sealsete elanike, keskuse klientide ja samas piirkonnas tegutsevate teiste ettevõtete, sh Statoili teenindusjaama argielu.
    Loogiliselt võttes oleks pidanud uut keskust ehitama asunud eraettevõte AS Astri-Narva ise planeerima ka ümbritseva liikluskorralduse ja leidma ressursse selle väljaehitamiseks. Kuid detailplaneeringu kinnitamisel ei osalenud ei liiklusspetsialiste ega arhitekte ja planeering kinnitati kujul, mis puudutas vaid ala, kuhu kerkis uus keskus. Sisuliselt võttis linn sellega vabatahtlikult liiklussõlme korraldamise enda peale. Nüüd peab fooridega ristmiku ehituskulud ca 2,5 miljonit krooni tasuma maksumaksja.
    Põhimõte peaks ikkagi olema see, et ettevõte muretseb ise, kas ja kuidas kliendid tema objektile pääsevad - kellegi ärihuvid ei tohiks jääda avaliku rahakoti kanda.
    1. juuni Äripäevas ilmus artikkel linnaplaneerimise olukorrast, kus vestlusringis osalenud arhitektide hinnangul domineerib selles valdkonnas praegu erahuvi selgelt avaliku huvi üle. Arhitekt Margit Mutso väitel on arhitektid tihti sunnitud oma töös lähtuma teiste (loe: poliitikute) visioonidest, mistõttu on omavalitsusjuhid oma piirkonna planeerimises tihti viimased otsustajad.
    Arhitektihariduseta poliitikud ei ole linnaplaneerimises suurepärased visionäärid. Iga hinna eest uusobjekte ja investeeringuid ihaledes näevad nad tihti olukorda oma või omakasupüüdlikku lobi teinud kinnisvaraarendaja mätta otsast ja unustavad arvesse võtta uue objekti mõju piirkonna terviklahendusele.
    Narvas juhtunu on hea näide, millise segaduse ja lisakuludeni läbimõtlemata tegevus viia võib. Kuna uue hoonega üheaegselt ei valminud liikluskorraldust, on ligipääs Astri Keskusse suhteliselt keeruline. Esialgse lahendusena võttis linn omavoliliselt kasutusele keskuse kõrval oleva Statoili tankla - selle üks sissepääs suleti "liiklusohutuse eesmärgil", et jalakäijad ohutult uude keskusesse pääseksid. Selle tulemusena toimub sisse- ja väljasõit teenindusjaama ühest kohast ning selle koormus on mitmekordistunud - lisaks Statoili klientidele kasutavad sissesõitu ka Astri Keskuse kliendid.
    Eesti Statoil on korduvalt kirjutanud Narva linnavalitsusele palvega koostada ümbruse ja ristmiku jaoks asjatundlik liikluslahendus, mis tugineks tunnustatud liiklusspetsialistide eksperthinnangule, kuid asjatult.
    Viidatud Äripäeva artiklis tõstab arhitekt Jüri Soolep esile Helsingi, kus planeerimine on linna monopol - linnavalitsuses on ligi 200 arhitekti, kes tegelevad nii üld- kui ka detailplaneeringutega. Ka Eesti võiks sarnasele tegevusmudelile mõtlema hakata - rääkimata avaliku ruumi kvaliteedi tõusust, tuleb see kokkuvõttes ka maksumaksjale odavam kui omavalitsuste juhtide vigade vaikne kinnimaksmine.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.