Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskpärane itaallane - Iveco Daily

    Tartu Motoshow'l tutvustatud suurkaubik Daily meenutab välimuselt konkurentide poolt varem esitletud mudeleid - esmapilgul erineb vaid kaubamärk.
    Esmakordselt on Daily ehitatud täisraamile, mistõttu on kaubik ka kõrgem.
    Peab nentima, et kõrgema raami puhul on transporditava kauba käsitlemine peale- ja mahalaadimiseks ilmselgelt ebamugav, kuid raamile on võimalik paigaldada tõsteseadet, mis hõlbustab raskemate asjade tõstmist kaubikusse, kuid siis tuleb arvestada lisaväljaminekuga.
    Positiivne on kindlasti see, et tagumised uksed saab vajadusel ka 270 kraadi avada ning on varustatud magnetiga, mis suure tuulega ei lase ustel niisama lehvida, vaid hoiab nad kere küljes kõvasti kinni.
    Kaubiku veidi inetu nina osa õigustab end pimedas sõites, kui näha on suuremaks disainitud tulede tööd. Kolmes astmes reguleeritavad tuled valgustavad niivõrd hästi, et isegi sombuses ilmas ei neeldunud valgusvihk asfaldisse.
    Kiidusõnu väärivad ka täiendatud välipeeglid koos lainurkpeeglitega, mis ei jätnud ei tagurdades ega ka kitsamast kohast sõites hätta ning oluliselt turvalisem paistab ka peeglite külge integreeritud suunatuled.
    Uue Daily juures on mõeldud enam ka juhi mugavuse peale. Näiteks on suurim muudatus võrreldes varasemaga käigukangi kolimine armatuurile ja rohkete panipaikadega armatuur ise.
    Siiski kuues suunas ja kaalu järgi reguleeritav juhi iste tundub kahtlane, sest sobivat istumisasendit oli raske saavutada.
    Kõige suuremaks miinuseks loen seda, nagu ka suurkaubikul Renault Masteril, et rooli pole mitte üheski suunas võimalik reguleerida
    Juhisalongist väljavaade on hea ning ka näidikud korrektselt hoomatavad. Ainult pardakompuutri käsitlemine rooli alt on liialt ebamugav ning tülikas, mistõttu lisatakse standartvarustusse ka selle juhtimine roolilt.
    Nagu ka teistel kaubikutel, pole erilist tähelepanu pööratud kaubaruumi isolatsioonile, mistõttu on müra salongis väsitav ning pikka maanteesõitu enam sellisel kujul korrata ei tahaks.
    Olgu mainitud, et mahutavuse poolest edestab Daily oma konkurente Mercedes-Benz Sprinterit ja Renault Masterit.
    17,2kuupmeetrist mahutavust toetab võimas 3,0-liitrine jõuallikas 107 kWga. Viimane neist on varustatud uue turboga, mis teeb auto maksimaalse võimsuse (400 Nm) kättesaadavaks ülimadalatel pööretel ja seda pööretevahemikus (1250-3000 p/min).
    Mootoritevalikus on veel linna- ja kergmissioonideks eriti ökonoomne 2,3-liitrine jõuallikas võimsusega 96, 116 ja 136 hj. Sõiduk vastab Euro 4 normidele.
    Kõigile jõuallikatele on õlivahetusvälbaks nähtud ette 40 000 km. Suur hooldus tuleb aga 2,3-liitristel mootoritel rihmavahetuse näol teostada 240 000 km järel. Kliendi jaoks tähendavad need numbrid aga midagi käegakatsutavat. Iveco lubab ligi poole võrra kahanenud hooldekulusid.
    Konkurentidega võrreldes uus Iveco Daily vähemalt mulle erilist emotsiooni ei pakkunud. Rooli taga tundsin ennast mitte just kõige paremini. Plussiks on kahtlemata hea pöörderaadius ning nähtavus nii masina nina ette kui ka taha.
    Käigud olid lühikesed, mis koormat vedades on plussiks. Ergonoomias on parandamisruumi. Rooli ei saanud reguleerida, 21. sajandil peaks kõikidel tarbesõidukitel selline võimalus juba olemas olema. Kui panna Dailyle mingi hinne, siis võiks see olla koolipoisi kolm väikese plussiga.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.