Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vilkad ja nutikad Swift ja Getz

    Korea päritolu Getz mõjub sõites kerge, tundliku ja hõrguna, nagu lehttainapirukas. Väikese auto rool on kerge ja reageerib vähimalegi liigutusele, tehes manööverdamise parklates ja liiklusummikutes eriti lihtsaks.
    Kiirelt reageerib auto ka gaasipedaali vajutamisele ja kuna massi on vedada vähe, ei ole kiire paigaltvõtt mingi probleem - nagu ka mitte kiired möödasõidud, sest teel püsib auto oma väiksuse kohta suhteliselt hästi. Iste on kõrgel ja vaade kõikjale hea. Et tegemist on ikkagi väikeautoga, meenub suurematel kiirustel, sest vähegi auklikul teel hakkab auto kõikuma ja raputama, kruusateedest ei hakka rääkimagi. Mitte et asi väga hull oleks, aga kuigi mugav ka mitte.
    Jaapanlaste väljamõeldud Swift on tummisem ja tugevam. Kui kasutada jälle võrdlust kulinaaria vallast, siis umbes nagu pärmitainapirukas. Auto on võrreldes niigi väikese Getziga veelgi lühem ja laiem, ehk siis pontsakam. Rool on tuimem ja raskem keerata, mis tekitab manööverdamisel kohmaka tunde, kuigi pöörderaadius on väiksem kui Getzil ja auto pöörab tegelikult päris korralikult. Maanteel sõita oli raskema rooliga jällegi mugavam. Aga eks see, kui tundlik üks rool peaks olema, on samuti maitseasi.
    Getzi proovisõiduauto oli manuaalkäigukastiga ja selle kohta ei saa öelda mitte ühtki paha sõna. Käigud läksid kergete nõksudega sisse ning mootorit välja suretada ei õnnestunudki - auto liikus kergelt paigast igast asendist. Swiftil sain proovida automaatkasti ja selle kallal võiks juba norida. Käigud vahetusid jõnksudega, mis ei jäänud märkamata ka kõrvalistujal. Ei midagi hullu, linnasõidul jõnksud eriti ei häirinudki, küll aga maanteel.
    Tähelepanu väärib kindlasti tõik, et maanteel tuleks olla kiirete möödasõitudega üsna ettevaatlik. Nimelt mõtleb Swift kiirendusel käiku alla vahetades paar sekundit. See aeg tundub aga hetkel, kui vastutulevad autod järjest lähemale jõudma hakkavad, väga pikana. Samuti eeldab käiguvahetus rasket jalga - gaas tuleb põhja lükata kiirelt ja jõuliselt. Samas püsib Swift toekamalt teel ja läheb aukudest-konarustest sujuvamalt läbi.
    Getz näeb välja kui kena ja viisakas väikeauto, aga ei ole kuigi isikupärane. Swift meenutab natuke Mini Cooperit ning näeb põnevam välja. Lisaks on Swiftil kõrgem salong ja ees rohkem jalaruumi: mina oma 180 sentimeetriga mahtusin mõlemasse autosse kenasti ära, aga 198sentimeetrisel mehel olid Getzi roolis istudes põlved kronksus. Swiftile annab plusse juurde roolilt juhitav CD-makk ja õdusalt punane armatuurlaua taustavalgus. Swiftil on veel tuuleklaasi all näidik, kust näeb lisaks kellaajale ka välistemperatuuri ja kütusekulu. Tõsi, viimane tekitab segadust, sest näha pole mitte keskmine kütusekulu, vaid see, mis hetkel kulub. Iseenesest on huvitav näha, et täiest jõust kiirendades kulub bensiini 18 liitrit sajale kilomeetrile ja gaasipedaali lahti lastes kaks liitrit, aga pikema aja jooksul muutub selline virvendamine tüütuks.
    Swift ja Getz on kiired ja mugavad linnasõiduautod, mis tulevad vapralt toime ka spontaansetel väljasõitudel loodusesse. Getz on tavalisem, Swift sportlikum ja lahedam. Bensiini võtavad enam-vähem ühepalju ehk siis keskmiselt kuus liitrit saja kilomeetri peale (seda küll tootja andmetel, minu kogemuse järgi Getzil eriti alla seitsme ei läinud ja Swift keskmist kulu ei näidanud). Getz on Swiftist natuke odavam - hinnavahe umbes 10 000 krooni. Samas saab odavama raha eest pisut võimsama mootori. Kes tahab automaatkasti, peab juurde maksma umbes 20 000 krooni.
    Fotod: Julia-Maria Linna
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.