Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevapileti kütuselisaga proovitakse oma kulusid kompenseerida

    ASi Tallink Group finantsdirektori Janek Stalmeistri sõnul tekkis kütuselisa piletitele alles aasta pärast kütusehinna tõusu ning jooksvalt seda muudetud ei ole. "Nagu iga hinnapoliitika puhul, pannakse ka kütuselisa paika vastavalt tuludele ja kuludele," selgitab Stalmeister. "Kõik toimub kasumlikkuse järgi ja sõltub kütuse hinnast - kui palju on tarvis kulusid kompenseerida."
    Stalmeister märgib, et kui kütuse hinnad möödunud aastal tõusid, polnud kiirlaevandus ettevõttele sugugi kasumlik.
    "Käesoleval aastal kajastub lisamaks kõikide laevade piletihinnas ning ka sõiduautode hinnas." Stalmeister lisab, et praegu võivad kütusehinnad küll langenud olla, aga ei tea ju iial, millal nad jälle võivad tõusta. "Samuti võib kindlalt väita, et laevapiletite kütuselisa täiel määral kütusekulusid ei kata," kinnitab ta.
    Lindaliin ASi juhataja Enn Rohula ütleb, et kütuse hind on aegade jooksul tõusnud palju korda ning kütuselisa ei kompenseeri seda sugugi.
    "Eelarve pannakse paika vastavalt kütusekulule ning seda arvutatakse jooksva aasta järgi," märgib Rohula. "Kütus iseenesest on sealjuures ainult üks kuluartikkel - äärmiselt suured ja olulised kulud on ju ka sadamakulud, töötajate palgad jne." Kütuselisa oleneb Rohula hinnangul suurel määral laeva täituvusest. "Mida kõrgem see on, seda väiksema osa kuludest moodustab kütus," selgitab ta.
    Rohula toonitab, et keskmine kütuselisa suurus ilmneb aasta lõpuks, enne pole võimalik seda kuidagi ennustada.
    Viking Line Eesti OÜ juhataja Monika Ulla sõnul pole Viking Line kunagi piletihinnale kütuselisa juurde arvestanud. "Oleme kõik lisad arvestanud juba piletihinna sisse," ütleb ta. "Seni pole mingit plaani seda poliitikat ka muutma hakata."
    Eckerö Line Eesti filiaali juhataja Katrin Sirk-Aun kinnitab samuti, et reisijateveo poole peal pole neil laevapiletitele kunagi mingit kütuselisa rakendatud. "Eckeröl pole kavaski seda tegema hakata," lubab Sirk-Aun.
    "Küll aga kehtib meil kütuselisa kaubavedudele - see on nii olnud juba päris mitu aastat."
    Sirk-Aun selgitab, et kaubavedude kütuselisa arvutamisel jälgitakse kütuse turuhinda ning arvutatakse siis selle põhjal teatud koefitsient. "Selle täpset valemit ei oska mina kahjuks öelda, kuna selle paneb paika meie Soome emafirma," ütleb ta.
    Seega oleneb kaubavedude kütuselisa suurus Sirk-Auni sõnul kütuse kvaliteedist ning muidugi asjaolust, et tarnija dikteerib hinda.
    "Eelmise aastaga võrreldes on lisa tõusnud 80%," täiendab ta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.