Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Corsa üllatab ruumikuse ja koostekvaliteediga
Kui alguses arvasin, et uus Opel Corsa on läbi ja lõhki naistekas, siis pärast kolmepäevast ringi sõitmist olin sunnitud arvamust veidi muutma. Kui ego lubab, võib Corsa rooli ka mehepoeg keerata, kuigi kohalikud härrasmehed joonduvad loosungist "The bigger the better". Euroopas aasta auto valimistel teisena lõpetanud ning Eestis neljanda koha saavutanud masin on igati OK.
Kui keegi mind mõneks hetkeks teadvuse kaotanuna Corsasse istuma toimetaks ning ma silmad avaksin ja sõitma hakkaksin, ei saaks esmapilgul arugi, et tegu on väikeautoga. Viimast muidugi ainult sileda teega. Üllatas see, et kui juhi kohal istub näiteks 185 cm pikkune inimene, mahub tagumisele istmereale teist samapalju inimest ära. Pea kohal on ruumi piisavalt, põlvedki mahuvad esiistmete taha ära, nii et võib pikemagi reisi ette võtta.
Arvan siiski, et Corsa sobib üle kõige ühele tublile naisterahvale, kellele pole võõras treeningklubides käimine. Pagas mahutab lahedalt ühe spordikoti ja arvuti, lisaks kolm kuni neli turukotti. Ja kui ruumi ikka väheks jääb, saab tagumise istme alla klappida.
Kolm ust on hea ka väikeste laste korral- süda on rahul, et põnnidega ei saa tagaistmel midagi juhtuda. Peres, kus kasvab kaks väikest last, sobib Corsa autoks number kaks. Mehel peaks olema midagi suuremat ning võimsamat, kas või seetõttu, et kolmeukselises Corsas on keeruline ülikonnale sobivat kohta leida.
Istmed pakuvad head külgmist tuge, ent kui ahter väga suur on, pole vist mõtet Corsasse ronida. 120kilostele olgu Corsa keelatud!
Õlaruumi igatahes jagub. Kaks meesterahvast mahuvad kenasti üksteise kõrvale, õlg-õla kõrval tunnet ei teki, kuigi äris võiks seda iseenesest rohkemgi olla.
Kui norida, siis c-piilar on liialt massiivne ning piirab tagurdamisel vaatevälja. See on kolmeukseliste masinate puhul aga tavaline. A-piilarite puhul on probleem lahendatud väikeste kolmnurkakendega.
Kolmeukselisele tüüpiliselt asub b-piilar juhi sõiduasendist kaugel, sõitu alustades on ebamugav turvavööd haarata.
Proovisõidul kasutusel olnud 1,4-liitrine bensiinimootor liigutab väikest Corsat suhteliselt kenasti, kuigi maanteel möödasõiduks on tarvis siiski vahetevahel käikude vahetamisele mõelda. Õnneks väga palju rapsima ei pea.
Ja uste ning pagasiruumi tihendid olid kvaliteetsed, see oligi ehk Corsa puhul esimene suurim üllatus.