• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.12.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Odavalt, kallilt või üldse mitte

Estonian Air sulgeb järgmise aasta alguses oma kahjumliku lennuliini Berliini, jäädes alla odavlennufirmale easyJet.
Et sama ei juhtuks Estonian Airi teiste liinidega, tuleks Estonian Airil ennast selgemini positsioneerida: kas ollakse odavlennufirma või kvaliteetlennufirma. Praegu pole Estonian Air ei see ega teine, aga tavareisija, keda on enamik, ostab pigem odavama pileti.
Estonian Air põhjendab liini sulgemist reisijate vähesusega, samas konkurent easyJet teenindab stabiilset reisijate voogu. Estonian Airi piletid, ehkki nendegi hinda on alla lastud, on ikkagi kallimad, ent pardateeninduses vahet pole - tasuta süüa-juua, nagu varem, ei pakuta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Berliinis maandutakse küll erinevatele lennuväljadele - odavlennufirma enamasti linnasüdamest kaugemale. Ent Berliini ühistransport on äärmiselt tõhus, mistõttu selles punktis olulist vahet pole.
Samuti on juhtunud Estonian Airi lennukitega viimase aasta jooksul palju intsidente, lende on ära jäetud, reisijad on pahased. Üks põhjus on selles, et Estonian Airi lennukipark koosneb vaid viiest lennukist. Umbes aastapäevad tagasi lubas Estonian Air hankida kuuenda lennuki, ent otsib seda siiamaani. Hiljuti viis avarii lennuväljal ühe lennuki pikaks ajaks rivist välja. Ei saa aru ka omanikfirma SASi ebasõbralikust poliitikast: kas SASil pole siis anda kasutada mõnda lennukit. Või takistab Eesti riigi osalus?
End kvaliteetlennufirmaks pidav Estonian Air ei saa siiski opereerida viimaseni pingul lennugraafiku najal. Kulusid saab küll kokku hoida, ja peabki, aga teatud piirini.
Võib prognoosida, et Estonian Airi taandumine annab easyJetile ainult tuult tiibadesse. easyJetil hargneb Berliinist lendude niidistik üle Euroopa, samas Estonian Airile oli see nii-öelda dead end. Tõsi, lennukite parema täituvuse huvides on ka easyJet oma Berliini reise vähendanud - ei lenda enam iga päev. Võimalik, et nüüd ta taas suurendab lendude arvu.
Estonian Air on rahvusliku lennukompaniina, mille kodulennuväli on Tallinn, tegelikult raskes seisus. Lähedal on Helsingi Vantaa lennuväli, kust saab lennata ümber maakera. Teisel pool on suurem Riia lennuväli. Tallinnast ei saa ilmselt kunagi transiitlennuvälja, mis seab ka Estonian Airi kasvule piirid. easyJeti abiga, ühe ümberistumisega kas Berliinis või Londonis - ühel ja samal lennuväljal, mis on mugavuse seisukohast oluline -, saab edasi paljudesse Euroopa linnadesse.
Ehk oleks targem liita Estonian Air lätlaste airBalticuga? Rahvuslik lennukompanii on küll uhke olla, aga lisaks tuleb selgelt välja öelda oma hinnaklass.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele