• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ARK sunnib Golfiga sõitma

"Kindlasti inimestele meeldiks omada sama marki autot, millega sõitma õpitakse ja eksam sooritatakse," arvab Volkswagenite ametlik maaletooja ja ARKi riigihanke võitja ASi Saksa Auto juhatuse liige Toomas Kuusk. Hüppelist Golfide müügi kasvu Kuusk siiski ei usu, sest hanke võit sai teatavaks juba pool aastat tagasi ning seni pole autode müük järsult suurenenud. "Müüme autokoolidele keskmiselt 10-20 Golfi aastas," märgib ta.
"Mina ei näe selles plaanis mitte midagi mõistlikku, ilmselt toob see kaasa suure kaose," arvab OÜ Plekk-Liisu Liikluskool juhataja Indrek Palu, kelle sõnul ei pruugi pealesunnitud autodega eksamit läbida isegi 10 protsenti üritajatest.
Kalju Autokool OÜ juhatajale Kalju Aunile teeb Golfide kasutuselevõtt eksamiautodena ainult rõõmu, kuna tema autokoolis kasutatakse juba aastaid sama marki sõidukeid. "Arvan, et ebavõrdsus oleks siis, kui eksamiauto oleks mõne kooli õppeautost oluliselt halvemate juhtimisomadustega ja gabariitidelt suurem," räägib Aun, kes usub, et Golfiga pole eksamit raskem sooritada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Palu arvates aga algajale juhile ei piisa sellest, kui ta saab korraks platsil enne eksamit võõrast autot proovida.
Tartus asuva OÜ Rüütli Autokool juht Kaimar Juss ARKi otsuse tõttu koolile spetsiaalselt uusi autosid osta ei plaani. "Kes on ikka sõidu endale selgeks teinud, sel pole erilisi probleeme, et eksamil on võõras auto," sõnab Juss. Rüütli Autokoolis toimub õppesõit Toyotadega.
ARKi direktori asetäitja juhilubade ja eksamineerimise alal Juhan Kaarpalu sõnul on mitmed koolitajad Golfide kasutuselevõtuga rahul, kuna nad ei pea enam ARKi eksamiteks autosid eraldama. "Samas on ka kriitikat koolidelt, kellele oli õppesõiduki rentimine õpilase eksamineerimiseks lisateenistus," selgitab Kaarpalu.
ARK liisib kolmeks aastaks kokku 39 Volkswagen Golfi, ühe auto rent on 9000 kr kuus. ARKi esindajad peavad summat mõistlikuks, kuna tegu on erilahendusega sõidukitega, autokoolide juhid peavad rendihinda aga liiga kõrgeks.
Riigihankel osales veel kaks pakkujat, kellest üks pakkus samuti Volkswagen Golfe ja teine Renault Megane. "Valisime kõige soodsama pakkumise," ütles ARKi direktori asetäitja administratiivalal Margus Suik.
Mind see ei segaks, et eksamiauto võõras on. Ma arvan, et juht kohaneb kiiresti. Pigem ajaks mind närvi teadmine, et kogu mu sõitu filmitakse.
Lisaks eksamipingele oleks pabistamist kindlasti rohkem. Õnneks toimub minu eksam juba 11. jaanuaril.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele