• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 10.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meie teeninduse häbiplekk - takso

Tuleb nentida, et taksojuhid jätkavad klientide petmist. Ei aita siin autoaknale välja pandud tariifid, mis peavad olema kindlas suuruses tähtedega; ei korras taksomeetrid ega printerid, mis peavad kliendile tšeki väljastama. Taksojuhid on sama leidlikud, kui imevidinaid konstrueeriv mister Q Bondi-filmides.
Äripäeva toimetuse arvates on enam kui kummaline see, et taksofirmad ei vastuta klientide petmise eest mitte kuidagi ja lasevad seepärast asjadel omasoodu kulgeda. Korrale kutsuks seadusemuudatus, et taksoveo litsents antaks taksofirmale: kui firma taksojuht klienti petab, kaotab firma tegevuslitsentsi.
Täna põhjendavad taksofirmad oma mittesekkumist sellega, et eranditult kõik taksojuhid on füüsilisest isikust ettevõtjad ja peaksid seetõttu ise vastutama. Taksoplafooni - et sõidetakse näiteks Tulika või Linnataksot - saavad FIEst taksojuhid frantsiisi korras. Suurima karistusena loobutakse konkreetse taksojuhist FIE teenustest. Juriidiliselt on kõik korrektne?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ei ole korrektne. Jääb selgusetuks, et kui klient saab petta, siis kas ta peab taksojuhiga ise sotid selgeks tegema, sest taksofirma abile tal loota pole. Umbes nii, on kui saad müüjalt riknenud kauba, siis kauplus selle eest ei vastuta ja ostja peab müüjaga ise klaarima.
Tõenäoliselt on kliendil siiski raske sohvrile vastu vaielda, kui taksomeeter just niisugust summat näitab ja printer tšeki väljastab. Rääkimata välismaalastest, kes on taksojuhtidele veelgi kergem saak. Taksondus on meie häbiplekiga visiitkaart.
Taksondus on siiski osa ühistranspordist ja seetõttu peaks taksondusele kehtima teatud reeglid. Tõenäoliselt midagi kehtibki, aga seda ei täideta, kuna vastutus on kolmnurgas taksojuht-taksofirma-kohalik omavalitsus ära murenenud. Taksondus on kohalikul omavalitsusel üle käte kasvanud.
Sellele on kaasa aidanud sõitjatest järjekorra tekkimine (kliente jätkub, mistõttu neid saab valida), peatuskohtade ärajagamine taksofirmade vahel, mis on kliendi seisukohalt täiesti arusaamatu samm; FIEdest taksojuhid valivad endale ise sobiva tööaja ega tööta näiteks varahommikul - sundida tööle kedagi ei saa; sohvrid passivad pigem välismaalasi, kui veavad kohalikke inimesi.
Seega pole klient enam ammu kuningas. Vaja on taksofirma poolset karmimat suhtumist ebaausatesse taksojuhtidesse. Kui on oht, et firmalt läheb litsents, küllap see ka tuleb.
Ei salga, et taksojuhi amet pole kergete killast: tuleb kokku puutuda igasuguse rahvaga, töötada öösiti ja varastel hommikutundidel. See ei õigusta aga klientide petmist.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele