• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 15.01.07, 14:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Savisaar: meil on vaja ülemaailmselt tuntud operaatorit

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Egdar Savisaar ütles ministeeriumis toimunud kohtumisel Hiina Zhejiangi provintsis asuva Ningbo sadama delegatsiooniga, et Eesti on huvitatud sadamatevahelisest koostööst.
Samuti Hiina kaubavoogude teenindamisest ning kavatseb oluliselt suurendada oma konteinervedude potentsiaali, teatas ministeerium. "Kuid selleks on meil vaja ülemaailmselt tuntud operaatorit, kelleks võiks olla üks maailma suurim - Hutchinson," märkis Savisaar, kelle sõnul on selle firma esindajad Eestis juba käinud, kuid konkreetset kokkulepet pole veel sõlmitud. "Võibolla arvasid nad, et me alustame liiga tagasihoidlikult, kuid meil on hea kasvutempo".
Hiina delegatsioon lubas Eesti koostöösoovi viia nii Hutchinsoni kui ka teiste suuremate sadamateenuseid osutavate firmade esindajateni.
Savisaare sõnul võiks Eesti Hiinale huvi pakkuda oma geograafilise asupaiga poolest suurte ja rikaste turgude läheduses ning oma suhteliselt hästi arenenud transpordi tingimustega. "Transiidibaase võiks rajada ka Lääne-Euroopa suurtesse sadamatesse, näiteks Amsterdami, kuid need on niigi ülekoormatud ja kallid," selgitas Savisaar Eesti eeliseid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hiina delegatsioon viibib Eestis kuni neljapäevani ja kohtub ASi Tallinna Sadam juhtkonnaga, külastab Muuga sadamat ja Paldiski Lõunasadamat ning Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse esindajate ja seal tegustevate operaatorfirmadega.
100 % Hiina riigi omanduses olev Ningbo on Shangai järel riigi suuruselt teine ja kogu maailmas suuruselt neljas sadam, koosnedes viiest sadamast - Ningbo, Beilun, Zhenhai, Daxie ja Chuanshan. Nendest kolm on jõe- ja jõesuudme sadamad ning kaks meresadamad. Jõesadamad asuvad Yangtse jõe ääres, mille kaudu liiguvad peamiselt suured kaubavood Hiina sisemaalt. Ningbo sadama aastane konteinervedude maht ulatub 5,2 miljoni TEUni, Eesti puhul on see näitaja 150 000 TEUd.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele