• OMX Baltic−0,11%298,64
  • OMX Riga0,15%893,26
  • OMX Tallinn−0,2%2 052,11
  • OMX Vilnius0,29%1 205,89
  • S&P 500−0,07%6 225,52
  • DOW 30−0,37%44 240,76
  • Nasdaq 0,03%20 418,46
  • FTSE 1000,25%8 876,09
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,58
  • OMX Baltic−0,11%298,64
  • OMX Riga0,15%893,26
  • OMX Tallinn−0,2%2 052,11
  • OMX Vilnius0,29%1 205,89
  • S&P 500−0,07%6 225,52
  • DOW 30−0,37%44 240,76
  • Nasdaq 0,03%20 418,46
  • FTSE 1000,25%8 876,09
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,58
  • 16.01.07, 10:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muuga söeterminal käitles mullu ligi neli miljonit tonni sütt

Muugal asuv söeterminal käitles 2006. aastal ligi neli miljonit tonni sütt, eelmise aasta käibe- ja kasuminumbri avaldab ettevõte lähikuudel pärast majandustulemuste auditeerimist.
2005. aasta suvel valminud terminal on praeguseks ümber laadinud 5,4 miljonit tonni sütt, investeeringud keskkonnakaitsesse ulatuvad 46 miljoni kroonini, teatas ettevõte.
Muuga söeterminali omanikfirma AS-i Coal Terminal juhatuse liige Jelena Põder ütles, et vaatamata mõningatele raskustele 2006. aasta alguses oli aasta tervikuna ettevõtte jaoks edukas. 12. jaanuaril andis söeterminal käiku veel teisegi monitooringujaama, mis mõõdab välisõhu seisundit terminali lõuna osas Maardu ja Kallavere suunal. Investeeringu suurus oli ettevõtte teatel 1,2 miljonit krooni.
Juba töötav monitooringujaam asub terminali idaosas ning mõõdab õhku Saviranna poolt. Selle aasta veebruaris valmib ka 40 miljonit krooni maksev raudteeharu laiendus, mis suurendab terminali läbilaskevõimet kuni 5,5 miljoni tonnini aastas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jelena Põderi sõnul otsustas Coal Terminal eelmise aasta lõpus lõpetada aktiivse tegevuse raudteeoperaatori ülesandeid täitnud sõltumatus tütarettevõttes Coal Terminal Trans AS, sest taolise operaatori omamine ei osutunud majanduslikult põhjendatuks. Teenust pakub söeterminalile nüüdsest Eesti Raudtee, kes pakkus pealegi konkurentsivõimelist hinda, mis sobis meie plaanidega paremini, sõnas Jelena Põder.
Coal Terminal üritab osadele inimestele leida töö terminali tootmistegevust korraldavas ettevõttes Coal Terminal Operator, loodetavasti leiavad mõned töötajad rakendust ka Eesti Raudtees.
Söeterminal rajati Muugale koostöös Tallinna Sadamaga. Söeterminali omanikfirma AS Coal Terminal ning Tallinna Sadam investeerisid söeterminali rajamiseks kahepeale ligi 1,5 miljardit krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 7 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele