• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,14
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,14
  • 20.02.07, 08:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Korra nädalas jääb lennureis Kuressaarde ära

Lennufirma AS Avies on Tallinn – Kuressaare liinil jätnud sel aastal ära juba üheksa lendu, pälvides reisijate pahameelt ja usalduse langust lennutranspordi vastu, kirjutas Oma Saar.
"Päris palju on reise ära jäänud. Saaremaa on selline koht, kus on tihti kas udu või kõva tuul ja Kuressaare lennuväljal ei ole sellist navigatsioonisüsteemi, mis lubaks maanduda piiratud nähtavuse korral," ütles Oma Saarele Aviesi regulaarliinide mänedžer Inga Rjazanova. Lisaks on neli lendu toimunud hilinemisega.
"See jutt on tegelikult õige, meil puuduvad seadmed, mis lubaksid halvema ilmaga maanduda," tunnistas AS-i Kuressaare Lennujaam juhatuse esimees Mati Tang. "Enamik reise on ära jäänud ilmastikust tulenevalt ja selle vastu ei saa mitte keegi. Lennundus on valdkond, kus riskimine ei tule üldse kõne alla. Kui on ikka väljas hundiudu, siis ei lenda keegi, linnud käivad ka jalgsi," märkis Tang.
Mati Tang ütles, et hiljemalt järgmise aasta jooksul saab Kuressaare lennujaam endale täpismaandumise seadme (ILS), mis võimaldab lennukil läheneda ohutult lennuväljale ka suhteliselt halva ilma korral. ILS seade vähendab ilmastiku tõttu ärajäävate lendude arvu umbes 75 protsendi võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tangu sõnul on ILS seade suhteliselt kallis, lisaks tuleb seda mitu korda aastas kontroll-lendudega testida, mille tarvis tellitakse välismaalt spetsiaalne lennuk. Seade suurendab märgatavalt lennuvälja püsikulusid, samas on ILS seade olemas kõikidel suurtel lennuväljadel.
Vastavalt riigiga sõlmitud lepingule teeb AS Avies esmaspäevast reedeni kaks edasi-tagasi reisi päevas ja pühapäeval ühe edasi-tagasi reisi. Lennuki täituvus on juba nii suur, et Mati Tangu sõnul oleks vaja veel üht päevast lendu. "Kõikidel ei ole vaja olla tervet päeva Kuressaares või Tallinnas ja nad saaksid kasutada päevast lendu, mis aitaks õhtuste ja hommikuste reiside koormust hajutada."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele