Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raadioidentifikaatorid leiavad juba praegu aktiivset kasutust

    Raadioidentifikaatoreid on otstarbekas kasutada kaubanduses vöötkoodide asemel, tootmises komponentide lisamise jälgimisel, raamatukogudes laenutus- ja inventarihaldusseadmetes, meditsiinilistel operatsioonidel ja väärtuslike saadetiste teekonna jälgimisel.
    Tegu on raadiolaineid kasutava tehnoloogiaga, mille komponentideks on raadioidentifikaatorid ja nendega raadiosagedusel suhelda oskavad lugejad.
    RFID on oma olemuselt vöötkooditehnika analoog raadiolainete maailmas.
    Kui vöötkoodiidentifikaator ja selle lugeja suhtlevad laserkiire (valguslainete) vahendusel, siis RFID teeb seda raadiolainete abil. Eeliseks on see, et raadioidentifikaator ja lugeja ei pea teineteist n-ö nägema.
    Täpselt samamoodi nagu vöötkood on ligipääsu võtmeks temaga märgistatud objekti andmetele infosüsteemis, on seda ka mingi objektiga seotud raadioidentifikaator.
    RFID-identifikaatoreid (tag) on kaht tüüpi: aktiivsed ja passiivsed.
    Nimetusest lähtuvalt genereerivad aktiivsed identifikaatorid ise raadiolaineid ja sisaldavad selleks vooluallikat (patareid), passiivsetes identifikaatorites genereeritakse lugejale vastamiseks vajalik energia lugeja raadiolainete poolt.
    Lugeja peaks asuma igas punktis, kus saadetisi vastu võetakse ja võrgu igas punktis, kus saadetised sisenevad ja väljuvad. Kui saadetised ei läbi üht kohta keskses laos, peab lugejad paigaldama laadimissildade juurde.
    Raadius, mille piires lugeja tunneb identifikaatori ära, sõltub lugejast ja identifikaatorist.
    Aktiivsed identifikaatorid lubavad kaugemat lugemist või rohkem takistusi ja ümbriseid identifikaatori ning lugeja vahel. Olemas on ühe- ja mitmekordselt kasutatavaid identifikaatoreid, suuremaid ja väiksemaid.
    Raadioidentifikaatorite kasutamine on Eesti Postile juba tuttav: neid kasutatakse kirjakastide tühjendamise kontrollimisel ja rahvusvaheliste kirjade testimisel.
    Tänavatel asuvate oranžide kirjakastide tühjendamise aega on vaja kontrollida tegelike tühjendamisaegade võrdlemiseks graafikujärgsetega.
    Rahvusvahelistes testkirjades on ümbrikus märkamatuks jäävad õhukesed aktiivsed raadioidentifikaatorid. Testimise kohustus tuleneb postidirektiivist ja Euroopa postiettevõtete omavaheliste tasaarvelduste süsteemist. Edaspidi hakkavad omavaheliste tasude suurused sõltuma kvaliteedist.
    Eesti Post on laiendanud RFID-tehnoloogia kasutuse testkirjade Eesti-sisese liikumise jälgimisele.
    Igale kirjale ja pakile identifikaatori lisamine ja lugejate üleüldine paigaldamine oleks veel liialt kulukas, kuid postikonteinerite ja põhimarsruutide sõidukite RFID-identifikaatoritega varustamine annaks juba praegu efekti.
    Postiettevõtted teatasid RFID laialdasemast kasutuselevõtust üksteise võidu umbes aasta tagasi.
    Arenduste eesotsas on rahvusvahelised firmad, nagu DHL ja TNT.
    RFID pakutavaid võimalusi katsetavad kõige aktiivsemalt postifirmad.
    Kiiresti peaksid kasvama rakendused valdkondadele, mis juba kasutavad RFIDd: transport, logistika, juurdepääsukontroll, asukoha jälgimine reaalajas, tarneahela juhtimine, tööstuslik tootmine, töötlemine. Aga isegi põllumajandus, meditsiin ja farmaatsiatööstus on valdkonnad, kus seda saab rakendada.
    Hollandi TNT on edukalt lõpetanud RFID projekti esimese faasi (tarneahela efektiivistamine, logistiliste voogude läbipaistvuse suurendamine) ja alustanud teist, mille käigus tehakse koostööd klientidega.
    DHL on otsustanud minna üle RFID-tehnoloogiale aastaks 2015, selleks ajaks kinnitatakse RFID-identifikaatorid igale saadetisele ning RFIDst on saanud peamine saadetiste jälgimise tehnoloogia. Nii suure ettevõtte nagu DHL otsus mõjutab RFID-tehnoloogia kindlasti positiivselt.
    Soome Postis on alustatud RFID-tehnoloogia katsetamist konteineritel ning mitmesugustel mahutitel. Senini on nad kasutanud RFIDsid perioodika kande marsruutidel ja sõidukitel ning rahvusvahelises kiripostis nagu Eestiski.
    Üks takistus RFID laialdaseks kasutuselevõtuks on identifikaatorite suhteliselt kõrge hind. Et jõuda massidesse, peaks kiibi hind alanema 30 USA sendilt viiele.
    Nagu iga uue asjaga, mis tähendab andmete salvestamist ja avalikustamist, on tundlikud teemad privaatsus, turvalisus, tehnoloogia usaldusväärsuse küsimused ja rahvusvaheline ühilduvus. Ka riigi sisekaitse ja turvalisuse valdkonnad on potentsiaalsed RFID-seadmete kasutajad.
    RFIDsid saavad kasutada isegi tavatarbijad oma isikliku turvalisuse tagamiseks, spordivõistlustel täpse tulemuse aja fikseerimiseks ja oma kõrgtehnoloogilistes kodudes.
    Senised trendid ja uuringud viitavad, et RFID turg kasvab järgmisel kümnel aastal väga kiiresti.
    2005. aastal müüdi 600 miljonit identifikaatorit.
    Praegu me RFID kasutusele võtnud ei ole, kuid see võib sündida lähiajal. Ennekõike sobib tehnoloogia kallimate kaupade tähistamiseks, mille ühikuhind hakkab tuhandest kroonist. Seda niikaua, kui tehnoloogia püsib suhteliselt kallina.
    Tahaksime RFID märgistega hakata tähistama rehve. Uuendusest võidaksime nii meie kui ka partnerid.
    Seni kasutusel olevad RFID-rakendused on kallid. Ettevõtjate jaoks ongi eelkõige küsimus, kas investeeringud sellesse tehnoloogiasse toovad raha tagasi või mitte.
    Tehnoloogial on minu silmis veel palju küsitavusi.
    Raadiolainetel leviv tehnoloogia, mille komponentideks on raadioidentifikaatorid ja nende lugejad.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.