Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autot liisides mõtle vajaduste kaardistamisele

    Autoliisingu turul käib väga äge pakkumine. Tegelikult ei erine pakkumised üksteisest just väga palju, st rahas ei ole küsimus. Kõige raskem on määratleda enda profiili ehk vastata küsimusele: milline tarbija ma olen?
    Ma ei ole kunagi varem midagi liisinud. Tean vaid, et varem oli sõna liising väga populaarne ja et sõbrad-tuttavad rääkisid pidevalt, kes liisib korterit, kes autot, kes isegi seadmeid.
    Viimasel ajal on liisingust kuidagi vähem kuulda olnud, ilmselt on see igapäevaasjaks muutunud. Või enam ei liisita? Või kui liisitakse, siis mida liisitakse?
    Kõige suuremad liisinguteenuse pakkujad Eestis on pangad. Eesti Liisinguühingute Liidu kodulehelt selgus, et 2006 a. oli eraisikust klientide osakaal liisinguportfellis 21%. Minu arvates pigem vähe kui palju. Liidu andmetel on eraisikute turuliidrid Sampo (34%) ja Hansa (25%), neile järgnevad Ühispank SEB (14%) ja Nordea (10%).
    Väga suure osatähtsusega on siiski kinnisvara, seda eriti Sampo panga puhul. Mind aga huvitab just auto liisimine - midagi mobiilsemat.
    Nagu selgus suurimate teenusepakkujatega suheldes, liisitakse autosid ikkagi väga palju. Palusin neilt kõigilt meili teel pakkumist auto liisimiseks.
    Parema ülevaate saab kahtlemata nende kodulehelt, kus on võimalik ka hinnakalkulaatoriga juba kõik vajalik välja selgitada. Kui asuda hinnakalkulaatori kallale, peaks samas juba teadma, millised on ostetava auto parameetrid.
    Minu üllatuseks ei saanud autot liisides määravaks ainult liisinguintress, vaid ka eeltöö, mille abil selgitan välja, millistele liisingulepingu tingimustele ma üldse vastan.
    Selleks on aga vaja välja valida juba konkreetne auto ja mida rohkem sa oma n-ö tulevasest tead, seda parem sulle. Kuna mul on automarkidest hea sõidukogemus Hondaga, siis palusin pakkumist Honda Accordile, nii 2000. a kui ka 2006. a väljalaske kohta.
    Hansapanga ja SEB Ühispanga pakkumised olid samalaadsed, Sampo panga oma veidi üldisem ja Nordea pank ei leidnud kahjuks aega mulle paari päeva jooksul pakkumist teha.
    Hansa Liisingu andmetel ostetakse täna 80% uutest autodest liisingu vahendusel. Samuti kasvab nende sõnul liisingfinantseerimine kasutatud autode hulgas. Nende hinnangul on kliendi lõppintressi marginaalist oluliselt rohkem mõjutanud euribori muutus.
    Kuna ma ei olnud varem ühtegi autot liisinud, tuli mulle appi Hansapanga koostatud "Auto ostmise ABC".
    Olulisemad punktid selles olid minu jaoks just need, mis puudutasid kaardistamist, millist autot vajan ja milline auto võiks mulle kõige enam sobida.
    Selle põhjal sain juba ettekujutuse, mida järgmisena tegema pean ja mida autot valides silmas pidada, et endale ka soodsamad liisingutingimused välja kaubelda. Laias laastus on esitatavad nõudmised eraisikule ühe auto liisimisel samad.
    Nagu teenuspakkujad ka ise ütlevad, määrab lõpliku hinna siiski lisaks auto omaniku staatusele ka auto staatus.
    Küsisin alguses puht huvist ka mööbliliisimise kohta informatsiooni ja selgus, et mööbliliisinguga pangad väga ei tegelegi, sest kliendid seda ise ka kuigivõrd ei nõua.
    Kui peaks aga siiski soov tekkima, paluti pöörduda väikelaenuosakonda.
    Autor: Virge Lahe
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.