• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 18.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autot liisides mõtle vajaduste kaardistamisele

Autoliisingu turul käib väga äge pakkumine. Tegelikult ei erine pakkumised üksteisest just väga palju, st rahas ei ole küsimus. Kõige raskem on määratleda enda profiili ehk vastata küsimusele: milline tarbija ma olen?
Ma ei ole kunagi varem midagi liisinud. Tean vaid, et varem oli sõna liising väga populaarne ja et sõbrad-tuttavad rääkisid pidevalt, kes liisib korterit, kes autot, kes isegi seadmeid.
Viimasel ajal on liisingust kuidagi vähem kuulda olnud, ilmselt on see igapäevaasjaks muutunud. Või enam ei liisita? Või kui liisitakse, siis mida liisitakse?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõige suuremad liisinguteenuse pakkujad Eestis on pangad. Eesti Liisinguühingute Liidu kodulehelt selgus, et 2006 a. oli eraisikust klientide osakaal liisinguportfellis 21%. Minu arvates pigem vähe kui palju. Liidu andmetel on eraisikute turuliidrid Sampo (34%) ja Hansa (25%), neile järgnevad Ühispank SEB (14%) ja Nordea (10%).
Väga suure osatähtsusega on siiski kinnisvara, seda eriti Sampo panga puhul. Mind aga huvitab just auto liisimine - midagi mobiilsemat.
Nagu selgus suurimate teenusepakkujatega suheldes, liisitakse autosid ikkagi väga palju. Palusin neilt kõigilt meili teel pakkumist auto liisimiseks.
Parema ülevaate saab kahtlemata nende kodulehelt, kus on võimalik ka hinnakalkulaatoriga juba kõik vajalik välja selgitada. Kui asuda hinnakalkulaatori kallale, peaks samas juba teadma, millised on ostetava auto parameetrid.
Minu üllatuseks ei saanud autot liisides määravaks ainult liisinguintress, vaid ka eeltöö, mille abil selgitan välja, millistele liisingulepingu tingimustele ma üldse vastan.
Selleks on aga vaja välja valida juba konkreetne auto ja mida rohkem sa oma n-ö tulevasest tead, seda parem sulle. Kuna mul on automarkidest hea sõidukogemus Hondaga, siis palusin pakkumist Honda Accordile, nii 2000. a kui ka 2006. a väljalaske kohta.
Hansapanga ja SEB Ühispanga pakkumised olid samalaadsed, Sampo panga oma veidi üldisem ja Nordea pank ei leidnud kahjuks aega mulle paari päeva jooksul pakkumist teha.
Hansa Liisingu andmetel ostetakse täna 80% uutest autodest liisingu vahendusel. Samuti kasvab nende sõnul liisingfinantseerimine kasutatud autode hulgas. Nende hinnangul on kliendi lõppintressi marginaalist oluliselt rohkem mõjutanud euribori muutus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuna ma ei olnud varem ühtegi autot liisinud, tuli mulle appi Hansapanga koostatud "Auto ostmise ABC".
Olulisemad punktid selles olid minu jaoks just need, mis puudutasid kaardistamist, millist autot vajan ja milline auto võiks mulle kõige enam sobida.
Selle põhjal sain juba ettekujutuse, mida järgmisena tegema pean ja mida autot valides silmas pidada, et endale ka soodsamad liisingutingimused välja kaubelda. Laias laastus on esitatavad nõudmised eraisikule ühe auto liisimisel samad.
Nagu teenuspakkujad ka ise ütlevad, määrab lõpliku hinna siiski lisaks auto omaniku staatusele ka auto staatus.
Küsisin alguses puht huvist ka mööbliliisimise kohta informatsiooni ja selgus, et mööbliliisinguga pangad väga ei tegelegi, sest kliendid seda ise ka kuigivõrd ei nõua.
Kui peaks aga siiski soov tekkima, paluti pöörduda väikelaenuosakonda.
Autor: Virge Lahe

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele