Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rohelise logistika pealetung

    Transpordisektorit loeti infrastruktuuride ja liikluse kaudu keskkonna saastamisse suurimaks panustajaks.
    Logistikasektori huvi keskkonna vastu joonistus selgelt välja seoses uute turuvõimalustega. Kui traditsiooniline logistika tegeles eelkõige transpordi, ladustamise ja varude juhtimisega tootja ning tarbija vahel, siis värsked keskkonnaalased trendid avasid uue turu ümbertöötlemisele, taaskasutamisele ja juhtisid uuele alasektorile logistikas: reverse logistics.
    Seda võiks tõlgendada kui remonti või hooldust vajavate toodete kokkukorjamist ja vedu hoolduskeskusesse, samuti jääkide ja kasutatud materjalide transporti.
    Tootja või edasimüüja hakkas üha enam võtma vastutust nii kauba kohaletoimetamise kui ka hilisema tagastuse eest. Sealt arenes välja ka uus käibefraas - roheline logistika.
    Logistika üks eesmärk ajasäästu ja teenuse usaldusväärsuse kõrval on teadupärast kulude optimeerimine. Samas on logistikaoperaatorite strateegiad kulude kokkuhoiuks tänases tihedas konkurentsis tihti vastuolus keskkonnasõbraliku logistikaga, milline kaasab paratamatult lisaressursse ja kulusid, mida tarbija pole nõus kinni maksma.
    Tootjad eelistavad üha kiiremaid transporditeenuseid, mis teeb võimatuks erinevate klientide saadetiste optimeerimise, kuna sellega kaasneksid lisatud tunnid transpordiks kuluvale ajale (lead time). Ehk - rohelisse logistikasse on sisse kirjutatud väike paradoks.
    Ette on heidetud, et JIT-(just in time) kontseptsioon soodustab keskkonna saastamist. Teisalt on just tänu täpselt ajastatud tarnete kontseptsioonile liikunud tootjad lähemale oma turgudele, toodetakse rohkem väiksemast arvust allikatest, mistõttu on vähenenud ka distributsiooniks vajalik kilometraaž.
    Kuigi eri riikide valitsused on võtnud vastu väga rangeid regulatsioone õhutranspordile, ei ole kontrollmeetmed maa-, mere- ja raudteetranspordile veel sedavõrd arenenud.
    Näiteks emiteerivad suured veokid sõiduautodest iga kilomeetri kohta seitse korda rohkem lämmastikoksiide. Samas ei saa öelda, et tänapäeva tanklad piisavalt alternatiivkütuseid pakuks ehk hüppeline areng selles valdkonnas on alles ees.
    Deutsche Post World Net (DPWN) gruppi kuuluv DHLi Expressi divisjon on mitmeid aastaid rakendanud Euroopas süsteemset lähenemist oma keskkonnakaitseprogrammis püstitatud eesmärkide saavutamiseks. 2003. aastal juurutas firma 6-astmelise GOGREENi keskkonnakaitseprogrammi, mille üks osa on süsihappegaasivaba transporditeenuse pakkumine ja alternatiivkütustega sõidukite kasutuselevõtt.
    DPWNi grupp alustas GOGREEN-teenuse pakkumist Saksamaal augustis 2006. aastal. Maailma Majandusfoorum oli esimene rahvusvaheline organisatsioon, kes nimetatud teenust käesoleva aasta jaanuaris kliimamuutuste vastu võitlemise foorumil kasutas.
    DPWN võtab üha enam kasutusele kaubikuid, mis kasutavad kütusena rapsiõli metüülestrit. Autod on peaaegu CO2-neutraalsed, põlenud kütus vabastab atmosfääri samapalju CO2-te, kui taim on kasvuperioodi jooksul endasse sidunud.
    Biodiisel on keskkonnasõbralik kütus ja seda toodetakse taastuvatest allikatest. Lisaks keskkonnamõju vähendamisele on rapsiõli 30% odavam kui diisel.
    Nimetatud sõidukitel on kaks tankimissüsteemi - väike varupaak sisaldab ka diislit, mis on vajalik auto käivitamishetkel.
    DPWNi grupil on tänaseks Euroopa suurim alternatiivautode park, kuhu kuulub üle 200 kaubiku.
    Paljuski on rohelise logistika elluviimine suurte tootjate kätes, kellel on vabad käed määrata, et transporditeenuste pakkujad ühilduksid nende endi keskkonnajuhtimise programmidega.
    Ettevõtted nagu Unilever, Intel, TetraPak, ABB ja IKEA on esitanud oma teenusepakkujale kõrged nõudmised keskkonnasäästlikkust arvestades - oluline eeldus koostööks on keskkonnajuhtimise standardite toimimine.
    Loodusressursside säästvale kasutamisele saab kaasa aidata üsna lihtsate vahenditega nagu parem logistikakorraldus, laadimiste optimeerimine, eri transpordiliikide intermodaalseks kombineerimine ja digitaalsete tahhomeetrite kasutuselevõtt.
    Autor: Evert Kreek
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.