"Jah, sellise kasvuga võib tõdeda, et pere teine auto saabub varem, kui algselt prognoositud," ütles Hansa Liisingu juhatuse esimees Mart Mägi, kellele mai rekordnumbrid ei tulnud üllatusena. "Sarnaselt selle aasta esimeste kuudega ootasime ka maikuus rekordit. Erakordseks võib pidada ainult seda, et uute autode müük on kasvanud oluliselt kiiremini kui kasutatud autode oma."
Selle aasta esimese viie kuuga on ostetud 37 protsenti rohkem autosid kui möödunud aasta samal perioodil. See tähendab, et aasta esimese viie kuuga on omaniku leidnud 13 757 autot, mis on rohkem kui 3700 võrra suurem 2006. aasta näitajast.
Selle aasta ühe menukama automargi Honda esindajafirma Honda Motor Europe'i Balti regiooni juhataja Tõnu Vahteli sõnul on suured müüginumbrid seotud Eesti vana autopargiga. "Meie autopark on võrdlemisi vana ja see vajab väljavahetamist," ütles Vahtel, kes usub, et kasvuks on veel ruumi küllalt. "Kui vaadata Eesti turgu, siis praegu jääb see Euroopa keskmisele kõvasti alla, nii et müük peaks kasvama veel mitu aastat."
Uusi rekordeid Vahtel enne sügiskuid aga ei oota.
Catweesi Honda keskuse juhataja Vahur Randveeri sõnul tuleb valmis olla ka müügi vähenemiseks. "Praegu on nii, et ostetakse uus auto, sest see on uus. Tuleb arvestada, et iga asi saab lõpuks vanaks ning ükskord langeb ka trend," rääkis Randveer.
Sel aastal tagasihoidliku tükimüügiga Saabi automarki esindava Viking Motors ASi juhatuse esimehe Üllar Tanibergi jaoks on sõna "buum" küsitav.
"Tegelikult pole mingisugust buumi, vaid toimub normaalne autode noorenemine. Majandus kasvab ja inimesed on aru saanud, et vana auto asemel tasub osta uus, millel on garantii," märkis Taniberg.
Saabi vähenenud müüginumbrites sellel aastal ei näe Taniberg probleemi. "Eks alati on nii, et mõned mudelid vahepeal langevad ning teised seevastu esinevad edukamalt, ja ega Saab pole täna turul ainuke langeja," selgitas Taniberg, kelle sõnul ületatakse aastaplaan probleemideta.
Mais tehti kõikide aegade müügirekord, mil omaniku leidis ligi 3200 autot. Sellel aastal on jätkuvalt turuliider Toyota ligi 1900 müüdud autoga. Talle järgnevad Honda ja Volkswagen.
Selle aasta esimese viie kuuga kasvas Lätis uute autode müük võrreldes eelmise aastaga 56 protsenti.
Lätis on tänavu viie kuuga müüdud 14 065 uut autot, mis tähendab 56protsendist kasvu võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, vahendas BBN.
Kõige rohkem uusi autosid müüsid Jaapani autotootja Toyota esindajad, kokku 1796 uut masinat. See on 74 protsenti rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Teisele kohale jäi Tšehhi autotootja Škoda (kasv 82%, müüdi 1151 autot) ja napilt kolmandale kohale jäi Volkswagen (kasv 29%, müüdi 1150 autot).