• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,05
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,05
  • 25.09.07, 13:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansa Liising: liisinguturg on jõuliselt muutumas

Hansapanga varapõhise finantseerimise ja kindlustuse juhataja Mart Mägi sõnul on majanduskasv aeglustumas, finantseerimisekasvud aeglustumas, intressid kasvavad ning turg on jõuliselt muutumas.
"Täna luuakse uus suhe kliendi ja finantseerija vahel järgmiseks viieks aastaks," arvas ta Hansapanga pressilõunal. Ka tõi ta välja selle, et uusi autosid ostetakse vähem, ka järjest rohkem inimesi eelistavad pikendada olemasolevat liisinglepingut.
Eesti liisinguturg sõltub suuresti muust Euroopast. "Palju liising järgmisel aastal kallimaks läheb, sõltub Euriborist, mille muutust me hetkel hinnata ei oska. Eestist sõltuvaid muudatusi hetkel näha ei ole," ütles Mägi.
Hansaliisingu transpordivahendite divisjoni juhataja Gunnar Toomemetsa sõnul on liisingute kasvutempo aeglustumas. "Kui 2007. aastal on liisinguturu hinnanguline kasv umbes 35%, siis 2008. aastal on oodata 22% kasvu," ennustas Toomemets.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toomemetsa sõnul eelistavad inimesed siiski väikeautosid ja keskautosid. "Hansaliisingu portfellist 39% moodustab väikeautod ja väikesed keskautod. 39% portfellist on ka keskklassi masinate käes," selgitas ta. "Samas maasturite osakaal on kasvanud 110% ehk 10%ni portfellist. Ka on jätkuv trend lõbusõidulaevade kasv 55% ja ATVde ja mootorrataste liisingu kasv 191%, mis näitab, et inimestel on rohkem raha, muuhulgas jätkub seda ka hobide jaoks," selgitas ta.
Toomemets tõi välja ka selle, et eestlased eelistavad uusi autosid. "Kui naabri hoovi pargib uus auto, hakkab keskmisel eestlasel peas mootor käima ja tuleb mõte, et peaks ka enda sõiduki välja vahetama. Seda tõestab fakt, et eraklient sõlmib lepingu 53 kuuks, tegelikult kestab leping 22 kuud. Mõelge läbi jäägid, millega te lepingud sõlmite, sest lepingu keskel auto realiseerimisel võite olla tõelises hädas, sest jääk on tõenäoliselt suurem kui auto turuväärtus," hoiatas ta liisingukliente.
"Tänases turu küllastuses võidab klient, kõik ettevõtted lähenevad kliendile personaalselt ja üritavad pakkuda lisaväärtust," võttis ta kokku liisinguturu olukorra.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele