• OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 15.11.07, 07:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toidu hind tõuseb lähema aastaga veel 15 protsenti

Ehkki toidukaubad kallinesid juba oktoobris mullusega võrreldes 10 protsenti, jätkub hinnatõus hoogsalt ka edaspidi.
Statistikaameti andmeil oli oktoobris viimase kümne aasta suurim tarbijahinnaindeksi tõus. Toidukauba hind tõusis 10,1 protsenti, mõjutades sellega kõige enam indeksi kasvu, kirjutas Äripäev.
Jaemüüjad ennustavad hinnatõusu jätkumist ka järgmise 12 kuu jooksul. "Toidukaupade hinnatõus jääb hinnanguliselt 5-15% vahemikku," prognoosis Rimi Eesti Foodi tegevdirektor Ruth Laatre. Imporditud kaupade - importalkoholi - hinnatõus tuleb väiksem kui kohalike toodete hinnatõus, sest kohalikke kaupu mõjutavad rohkem kohalike toorainete - liha, piima ja teravilja - ning tootmiskulude - energia ja tööjõu - kallinemine.
Sama arvamust jagab Comarket ASi tegevdirektor Ando Nõupuu. Tema sõnul saab jaekauplustes toidukaupade hinnatõusu peamiseks põhjuseks sisseostuhinna tõus, mis võib tõsta toidukaupade hinda kuni 15 protsenti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Comarket ise ei plaani tõsta kauba hinda marginaali suurendamisega," kinnitas Nõupuu. "Opereerimiskulude kasvu, eelkõige palgatõusu, kavatseme kompenseerida käibekasvu, laienemise ja efektiivsuse tõstmise arvelt."
A-Selver ASi ostu- ja turundusdirektor Iivi Saar uskus, et kui tarbija valima peab, siis esmases järjekorras loobub ta luksuskaupadest. "Toidukaupasid võidakse hakata samuti vähem ostma, näiteks selliseid kaupu nagu kallimad singid ja kala," märkis Saar.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele