Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna-Tartu maantee raha pärast tüli majas

    Majandusminister Juhan Parts andis Äripäevale selgitusi erimeelsusi tekitanud Tallinna-Tartu maantee ehituse rahastamisskeemide kohta.
    Millise ettepaneku tegi majandusministeerium Tallinna-Tartu maantee ehituse rahastamiseks?
    Jõus on eelmise valitsuse tehtud otsus, et Tallinna-Tartu maantee ehitust tuleb rahastada väljaspool aktsiisi. Meie arusaam on, et selle suure projekti arvel ei tohi kaotada muu teedevõrk. Kui sinna investeeringud ei kasva, läheb nende seisukord aina hullemaks.
    Rahandusministeerium tuli välja ideega, et on olemas kassareservid, mis on kogunenud eelnevate aastate eelarveülejääkidega. Võtame raha sealt ja maksame pärast kütuseaktsiisist tagasi. Tegemist on sildfinantseeringu, mitte laenuga.
    Mis on selle variandi plussid?
    Me saame efektiivset tempot hoida, sest mida lühema perioodiga me ehitame, seda parema hinnaga me ta kätte saame ja saame kasutada ökonoomset raha. Tegemist on lihtsa optimeerimisülesandega.
    Mis summadest on jutt?
    Valitsuse määruses on fikseeritud number 4,8 miljardit. Kuni Mäoni 2,5 kuni 3 miljardit. Mäost Tartuni toimuks ehitus pärast aastat 2012. Selle küsimuse juurde peab tulema siis, kui tee on Mäoni valmis, sest me ei tea, mida teevad selleks ajaks ehitushinnad.
    Mida arvate peaministri ideest võtta raha aktsiisist?
    Muu teedevõrk peab arenema tõusvas trendis ja sellest ei ole mul majandusministrina võimalik taganeda. Kui võtta aktsiisist jupikaupa raha Tallinna-Tartu maantee jaoks, siis tuleks seda hakata ajatama. See ei ole nii lihtne, et vaatad eelarvest - 2008 laekub aktsiisi rohkem kui 2007, paneme selle Tallinna-Tartu maantee peale. 2008 ei ole meil vaja lisaraha selle objekti jaoks, see raha on olemas ja käivad ettevalmistustööd. Raha tuleb suunata siis, kui seda reaalselt vaja on, ehk alates aastast 2010.
    Kuidas kommenteerite väidet, et rohkem kui miljard krooni aastas lööks ehitusturu segamini?
    Paar miljardit ei vii nõudluse-pakkumise vahekorda paigast ära. Aga kui on ette teada, et iga aasta tuleb see miljard ära kulutada, siis ehitaja ju teab, et ma olen sundolukorras, ja hoopis see viib hinnad üles. Me peame olema paindlikud. Meil tuleb rahastamist juhtida nii, et saaksime kõige ökonoomsema ja efektiivsema tulemuse. Praegu käib nagu propagandasõda: Parts tahab laenu võtta, ma ei lase laenu võtta. Parts ei taha laenu võtta. See on demagoogia. Me optimeerime rahavoogu.
    Peaministri sõnul viiks see eelarve tasakaalust välja.
    Reformierakond tahab näidata, et aetakse konservatiivset majanduspoliitikat. Keegi ei vaidle konservatiivse eelarvepoliitika vastu ega taha eelarvet tasakaalust välja viia. Me ei saa rääkida eelarve tasakaalust väljaviimisest ühe aasta lõikes, kui tegemist on projektiga, mis kestab aastaid. Kas keegi täna teab, milline on majandus 2009. aasta lõpus? Ei tea.
    Aga kas me seda teame, et Tallinna-Tartu mnt tuleb valmis ehitada? Teame.
    No teeme siis seda.
    Mis on lahendus?
    Me peame otsima kompromissi.
    peaminister Andrus Ansip
    Mina ei ole nõus sellega, mida majandusministeerium on pakkunud.
    Ei ole mõtet viidata eelmise valitsuse materjalidele, sest olukord on praegu teine. Me langetasime poliitilise otsuse tõsta hüppeliselt kütuseaktsiisi määra ja on patt mõelda täiendavatele laenudele.
    Iga inimene, kes on koolis matemaatikatunnis käinud, saab aru, et see mõjutab eelarve tasakaalu.
    Rahandusminister eitab praegustes oludes seda võimalust.
    Ma arvan, et majandusministeerium on aru saanud, et kassareservi kasutamine on eelarve tasakaalu küsimus. Lepime kokku niikuinii. Alati oleme leppinud.
    Teede REV-2 juhatuse esimees Peeter Vilipuu
    Võtta aktsiisist ära seda raha, mis on mõeldud teedevõrgu korrashoiuks ja arendamiseks, ei ole hea mõte. Kruusateedelt on meil kruus põhjani ära kulunud, asfaltkatted on kohutavalt vanad. Kui sinna raha juurde ei tule, on see väga paha. Miljard on umbes kolmandik, mis teede säilitusremondiks igal aastal läheb. See miljard aktsiisist on liiga palju.
    Tallinna-Tartu maantee on riigi jaoks niivõrd tähtis ja vajalik, et seda teiste maakondade arvel jupikaupa ehitada ei ole õige. Eestis on üle 100 teedeehitusega tegeleva ettevõtte ja nad suudavad selle ära teha küll.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.