• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.12.07, 10:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line sai ligi Tallinki ärisaladustele

Ajakirjanik Kimmo Lundén kirjutab täna Kauppalehtis, kuidas Viking Line möödunud aastal Silja Line’i müügiläbirääkimistel viimase ärisaladustele ligi pääses ja nüüd Tallink Grupilt turuosa omale napsab.
Viking Line’i juhatus on täna rõõmus, et ettevõte Siljat ära ei ostnud. Viking osales Silja müügiläbirääkimistes viimaste hetkedeni 2006. aasta suvel. Võidu sai kõrgema pakkumisega Tallink, kirjutas Lundén.
Viking Line sai läbirääkimiste käigus ligi Silja Line’i ärisaladustele. Nüüd paistab, et konkurent loeb Siljat nagu tuttavaid merekaarte.
Läänemerel reisijate arv on selle aasta jooksul vähenenud 1-2%. Kõige halvemini on see mõjunud Tallinkile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viking Line on 1-2% turuosa napsanud pealiinidel Helsingi-Stockholm, Turu-Stockholm ja Helsingi-Tallinn.
Viking Line’i tegevjuht Nils-Erik Eklund rääkis ettevõtte jõulupeol, et ettevõte on aastaga müünud 100 000 reisi enam kui aasta tagasi. Kogu aasta jooksul teenindas Viking Line 5,7 miljonit reisijat.
Tallink Grupi majandusaasta esimene kvartal septembrist novembrini näitas, et ettevõte on kaotanud turuosa Soome ja Rootsi vahelistel liinidel. Septembris-oktoobris langes reisijate arv aastataguse ajaga võrreldes üle 16%.
Samas on Tallinna ja Helsingi vahel uue kiire Stari töölepanemine toonud reisijaid juurde. Tallink on sellega võitnud 5,6% turuosa, olles ettevõtte hinnangul nüüd kokku umbes 50%.
Viking Line paneb sellele liinile oma kiire Viking Xpressi märtsi alguses.
Konkurentide aktsiad on börsidel liikunud eri suunas. Viking Line’i aktsia hind on aasta jooksul Helsingi börsil pea kahekordistunud, tõustes 22 eurolt 42 eurole. Tallinna börsil aga on Tallinki aktsia aasta alguse 1,6 eurolt langenud tagasi 1 euro piirile.
Uusi tuuli toob Kimmo Lundéni hinnangul Eesti Schengeni õigusruumiga liitumine ja alkoholiaktsiisi tõstmine. Esimene võib passikontrolli kadumisega Helsingi ja Tallinna vahele küll enam reisijaid tuua, teine numbrit aga jälle väiksemaks muuta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele