Vaadates ette alanud aastale, nentis TNT Worldwide Eesti ASi turundus- ja suhtekorraldusspetsialist Anton Juurik, et mida odavam transpordiliik, seda suurem on kütuse osakaal omahinnas.
"Ilma oluliste hinnapoliitika muudatusteta ei ela ükski firma sellist lööki üle," lausus Juurik. Paljud kehtestasid kütusehinnaga arvestavaid hinnakirju. "2008 tuleb jätkuva optimeerimise aasta, kus muutuma peavad nii hinnad, teenused kui ka sisemised protsessid," prognoosis Juurik.
Pinget kütusehinna tõusu pärast täheldas ka Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni peasekretär Katrin Raie, kelle sõnul on transport ja logistika majanduses osalejate teenistuses ning otseselt sõltuv majanduses toimuvast.
"Kuna majanduskasv aeglustub, ei ole enam nii lihtne hakkama saada. Varem sai iga turuosaline kiire kasvu kasumist osa, nüüd tuleb tal aga pingutama hakata," tõdes Raie. Ta lisas, et samas on ekspedeerimisturul alati konkurents olnud ja tugeva äriplaaniga tõsised tegijad vaatavad tulevikku optimistlikult, ka transiidi osas.
Raie hinnangul tuleb 2008. aasta transpordifirmade jaoks kindlasti kasvavate kulude ja vähenevate kaubavoogude aasta, mil tuleb tõsiselt tegelda uute klientide, kaubagruppide ja turgude leidmisega.
"Ehkki klientide jaoks peaks olukord ju soodne olema, pakkumine ületab nõudluse, ei luba kasvavad kulud hindasid alandada," selgitas Raie. Nii peaks klient eelkõige teenuse kvaliteedile ja partneri usaldusväärsusele tuginedes otsuseid tegema.
Transporditeenuste hinnatõusu kinnitas ka Transestonia juhataja Illimar Paul, viidates peamiseks Eesti logistikat mõjutavaks teguriks sarnaselt lõppenud aastaga transiidimahtude järsku langust.
"Transiidimahtude järsk langus on seadnud uude olukorda kogu riikliku logistika, mida tuleb uute tingimustega kohandama hakata," tõi Paul välja.
ASi Schenker tootearendusjuht Tõnis Hintsov avaldas arvamust, et logistika ettevõtetel läheb nagu Eesti majandusel üldiselt.
"Schenkeri rahvusvaheliste kaubasaadetiste arv kõigub samas rütmis Eesti välismajanduse näitajatega," tõi Hintsov näiteks.
Alanud aastal võib oodata, et veokite järjekorrad idapiiril pikenevad veelgi. Põhjuseks on Venemaa kiirelt suurenev kaubavahetus teiste riikidega ja Vene tolli jätkuvalt madal suutlikkus.
Infot Venemaa piiri ületamise kohta vaadatakse internetis Euroopas 25 000-50 000 korda kuus. Operatiivse piiriinfo kättesaadavaks tegemine on tippaegadel vähendanud järjekordade pikkust mitmekordselt. Teatavasti saab ühe SMS-päringuga teada eeldatava ooteaja Narva, Koidula ja Luhamaa piiripunktides. Siiani toimib see võimalus ainult Eesti mobiilivõrkudes. Sel aastal on plaanis teenus teha kättesaadavaks ka teistes riikides.
Uuel aastal soovitame võimaluse korral kasutada kaupade Venemaale toimetamiseks raudteed. Soovitame jälgida ka piiriinfot internetis.
2008. aastal on igal Euroopa Liidu tolliterritooriumil asutatud ettevõttel võimalik taotleda volitatud ettevõtja staatust, mis annab ettevõtjale usaldusväärsuse tolliga suhtlemisel kogu ELis. Uus staatus tähendab lihtsustusi tollikontrollides ning võimaldab hõlpsamat lihtsustuste lubade taotlemist.
Seotud lood
Puhas töökeskkond tõstab inimeste motivatsiooni, mõjub hästi produktiivsusele ning jätab ka klientidele ning külalistele hea esmamulje. Tööruumides veedame väga suure osa oma ajast ning mitte keegi meist ei tunne end hästi ruumides, kus on üldine puhtuse tase madal.