• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

2008: teenuste hindade kohal tumedad pilved

Vaadates ette alanud aastale, nentis TNT Worldwide Eesti ASi turundus- ja suhtekorraldusspetsialist Anton Juurik, et mida odavam transpordiliik, seda suurem on kütuse osakaal omahinnas.
"Ilma oluliste hinnapoliitika muudatusteta ei ela ükski firma sellist lööki üle," lausus Juurik. Paljud kehtestasid kütusehinnaga arvestavaid hinnakirju. "2008 tuleb jätkuva optimeerimise aasta, kus muutuma peavad nii hinnad, teenused kui ka sisemised protsessid," prognoosis Juurik.
Pinget kütusehinna tõusu pärast täheldas ka Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni peasekretär Katrin Raie, kelle sõnul on transport ja logistika majanduses osalejate teenistuses ning otseselt sõltuv majanduses toimuvast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kuna majanduskasv aeglustub, ei ole enam nii lihtne hakkama saada. Varem sai iga turuosaline kiire kasvu kasumist osa, nüüd tuleb tal aga pingutama hakata," tõdes Raie. Ta lisas, et samas on ekspedeerimisturul alati konkurents olnud ja tugeva äriplaaniga tõsised tegijad vaatavad tulevikku optimistlikult, ka transiidi osas.
Raie hinnangul tuleb 2008. aasta transpordifirmade jaoks kindlasti kasvavate kulude ja vähenevate kaubavoogude aasta, mil tuleb tõsiselt tegelda uute klientide, kaubagruppide ja turgude leidmisega.
"Ehkki klientide jaoks peaks olukord ju soodne olema, pakkumine ületab nõudluse, ei luba kasvavad kulud hindasid alandada," selgitas Raie. Nii peaks klient eelkõige teenuse kvaliteedile ja partneri usaldusväärsusele tuginedes otsuseid tegema.
Transporditeenuste hinnatõusu kinnitas ka Transestonia juhataja Illimar Paul, viidates peamiseks Eesti logistikat mõjutavaks teguriks sarnaselt lõppenud aastaga transiidimahtude järsku langust.
"Transiidimahtude järsk langus on seadnud uude olukorda kogu riikliku logistika, mida tuleb uute tingimustega kohandama hakata," tõi Paul välja.
ASi Schenker tootearendusjuht Tõnis Hintsov avaldas arvamust, et logistika ettevõtetel läheb nagu Eesti majandusel üldiselt.
"Schenkeri rahvusvaheliste kaubasaadetiste arv kõigub samas rütmis Eesti välismajanduse näitajatega," tõi Hintsov näiteks.
Alanud aastal võib oodata, et veokite järjekorrad idapiiril pikenevad veelgi. Põhjuseks on Venemaa kiirelt suurenev kaubavahetus teiste riikidega ja Vene tolli jätkuvalt madal suutlikkus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Infot Venemaa piiri ületamise kohta vaadatakse internetis Euroopas 25 000-50 000 korda kuus. Operatiivse piiriinfo kättesaadavaks tegemine on tippaegadel vähendanud järjekordade pikkust mitmekordselt. Teatavasti saab ühe SMS-päringuga teada eeldatava ooteaja Narva, Koidula ja Luhamaa piiripunktides. Siiani toimib see võimalus ainult Eesti mobiilivõrkudes. Sel aastal on plaanis teenus teha kättesaadavaks ka teistes riikides.
Uuel aastal soovitame võimaluse korral kasutada kaupade Venemaale toimetamiseks raudteed. Soovitame jälgida ka piiriinfot internetis.
2008. aastal on igal Euroopa Liidu tolliterritooriumil asutatud ettevõttel võimalik taotleda volitatud ettevõtja staatust, mis annab ettevõtjale usaldusväärsuse tolliga suhtlemisel kogu ELis. Uus staatus tähendab lihtsustusi tollikontrollides ning võimaldab hõlpsamat lihtsustuste lubade taotlemist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele