"Krediidilimiit pole teenus, see mis piirab kõnesid," ütles EMT avalike suhete juht Kaja Pino. "Selleks on Saldostopp." Ta lisas, et segadusi on olnud nii klientidega, kelle kõnesid piiratakse, kui ka nendega, kelle kõnesid ei piirata.
Kliendid on pöördunud tarbijakaitseametisse, kuna lapsele kehtestatud kõnearve piirangust hoolimata saabuvad kuu lõpus ikkagi suuremad arved, kui tohiks. Amet selgitas, et tihti ajavad lapsevanemad segi krediidilimiidi ja kõnearve kontrolli all hoidmise teenuse, kirjutas Tarbija24.
Pino selgitas, et krediidilimiit ei piira teenusekasutust, selle ületamisel ei panda mobiiltelefoni kinni. "Kui lepingu sõlmimisel määratud krediidilimiit on täis, siis saadetakse sõnum ning sõnumi alusel tuleb maksta vahearve," ütles ta ja lisas, et kui klient jätab selle maksmata Eestis, piiratakse teenusekasutust.
Kui klient viibib välismaal, ei piirata teenusekasutust, kuna tal ei pruugi maksmisvõimalusi olla. Kui klient küsib teenusekasutamise piiramist, siis saab tellida sidepiirangu, nagu Saldostopp.
Bravocomi klienditeenindusjuhi Annika Orava sõnul esineb juhtumeid, kus klient mõistab teenuseid vääriti, kord kuus või kvartalis. Ettevõtte turundusjuht Paul Liivoja lisas, et nende klienditeenindajad selgitavad erinevust. Liivoja ütles, et Bravocom pakub teenust Saldostopp, mis võimaldab oma kulutusi kontrollida, määrates enda valikul teenuste kasutamise piirsumma.
"Krediidilimiit ei ole teenus, see on üks punkt kliendilepingus, millega ettevõte saab kaitsta oma huve," ütles Elisa Eesti suhtekorraldusjuht Regina Salmu ja lisas, et klient saab kõnepiirangut kulude piiramiseks kasutada eraldi teenusena.
Tele2 ei paku kliendile saldolimiidi teenust. Tele2 võib kehtestada kliendile krediidilimiidi, mille ulatuses saab klient Tele2 teenuseid kasutada. Usaldusväärse kliendi puhul pole Tele2-l kohustust teenuse osutamist piirata. "Tele2 hindab klientide poolt tehtud kõnesid kolm korda päevas, mistõttu kahe hindamistsükli vahel tehtud kõned registreeruvad alles järgmise hindamise järel," selgitas Tele2 Eesti turundusdirektor Kristjan Seema. "Lisaks edastab enamik teiste riikide operaatoreid info välismaal tehtud kõnede kohta kohati mitmenädalase viivitusega."
Paar aastat tagasi sõlmisin sideteenuseoperaatoriga lepingu 300kroonise teenusekasutamise limiidiga, kuid arve tuli 900 krooni ringis. Tahtsin 300kroonist mobiilsideteenuse kasutamise piirangut oma lapse jaoks.
Kuid laps oli SMS-mängu mängimisel hoogu sattunud ning alles järgmisel päeval saatis operaator teate, et teenuste arve on 900 krooni ringis. Tele2 selgitas, et sõnumikeskuse sõnumid laekuvad hiljem ning seetõttu ei saanud kohe teenust piirata. Pärast paari aasta tagust juhtumit olen hoidnud ise helistamisel ja sõnumite saatmisel silma peal ning arved on olnud seetõttu kontrolli all.
Seotud lood
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil
“Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.