• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,79%6 035,44
  • DOW 30−0,71%44 428,27
  • Nasdaq −1,28%19 538,16
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,79%6 035,44
  • DOW 30−0,71%44 428,27
  • Nasdaq −1,28%19 538,16
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • 18.02.08, 19:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlased armastavad internetist lennupileteid osta

Erinevalt raamatulembesest muust maailmast ostavad Balti riikide internetikasutajad veebi vahendusel riideid ja lennupileteid, ostuotsust mõjutavad sageli eripakkumised.
Uuringufirma Nielsen avaldas, et kogu maailmas ostetakse internetist kõige enam raamatuid. Seda on teinud 41% internetiostjatest. Raamatuile järgnevad rõivad, videod, DVDd ja arvutimängud. Lennupileteid ja elektroonikat on ostnud napilt veerand internetikasutajaist.
Eestis, Lätis ja Leedus on olukord vastupidine. Esikohal on lennukipiletid, mida in internetist ostnud 25% eestlastest, 36% lätlastest ja 35% leedulastest. Vaid Eestis edestavad lennukipileteid riided, mida on internetist ostnud 35% inimestest.
Üsna sageli ostetakse siinmail veebist ka elektroonikat. Näiteks ütles 47% lätlastest, et nad on interneti vahendusel elektroonikat ostnud. Raamatuid ostavad baltlased internetist aga harvemini kui muu maailma internetikasutajad.
Enim online-raamatupoodide kliente elab Hiinas, Brasiilias, Vietnamis ja Egiptuses, märkis Nielsen. Samas kasvatasid ülemaailmset lennupiletite, videode ja DVDde müüki mitme protsendipunkti võrra iirlased ning araablased. Näiteks ütles rohkem kui 70% India ning 60% Araabia Ühendemiraatide internetikasutajaid, et on viimase kolme kuu jooksul veebis lennupileteid ostnud või broneerinud.
Kui 60% muu maailma internetiostjaid külastab vaid neid veebipoode, millega ollakse harjunud, siis Balti riikide elanikud jooksutavad otsingumootoreid ning surfavad parima pakkumise leidmiseks uljalt internetis.
Kogu maailma lõikes kasutab sobivaima veebipoe leidmiseks otsingumootorit vaid kolmandik ostjaist. Iga neljas järgib sõprade-tuttavate soovitusi.
Balti riikides väisab seevastu päevast päeva ühte ja sama veebipoodi vaid 30% internetiostjaid. Lõppotsust mõjutavad sageli ka eripakkumised. Eestis on eripakkumisi kasutanud 35%, Lätis 32% ja Leedus 20% internetiostjaist. Ka tuttavate-sõprade soovitusi hindavad baltlased rohkem kui teised rahvad.
“Internet pole enam vaid tehnoloogianišš, see on massimeedia ning lahutamatu osa modernsest elust," kommenteeris Nielseni ülemaailmse online-uuringu juht Jonathan Carson. Samas määrab paljutki internetikogukond, kuhu konkreetne ostja kuulub.
Kui Nielsen kaks aastat tagasi oma esimese ülemaailmse interneti-kaubanduse uuringu korraldas, oli internetist ostnud vaid 10% maailma elanikkonnast ehk 627 miljonit inimest. Vaid kahe aastaga kasvas interneti-ostjate arv 40%, 875 miljoni inimeseni.
Kõige rohkem shoppavad veebis Lõuna-Korea internetikasutajad, kus on ostu sooritanud 99% internetile ligipääsu omavatest inimestest. Korealastele järgnevad 97 protsendiga Suurbritannia, Saksamaa ning Jaapani internetikasutajad. Viiendal kohal on 94 protsendiga Ameerika Ühendriikide elanikud.
Tervikuna pole internetiostud Balti riikides veel tuult tiibadesse saanud, lisas Nielsen. Eestis on vähemalt ühe veebiostu sooritanud 35% internetikasutajaist. Leedus ja Lätis on internetiostjaid vastavalt 33 ja 42%.

Seotud lood

Uudised
  • 09.05.08, 11:48
Kolmest eestlasest kaks on šopanud internetis
Netikuller.ee tellimusel läbi viidud küsitlusest selgub, et kolmandik eestlastest pole internetist kunagi midagi ostnud.
  • ST
Sisuturundus
  • 06.02.25, 18:49
Analüüs: kulla hind purustab uusi rekordeid ja läheneb 3000 dollarile
Kulla hind kasvas jaanuaris väga kiiresti – pärast mõnekuust külgsuunalist liikumist on kuld nii dollaris kui euros uued rekordid saavutanud. Sellele aitasid kaasa nii turu tugevad fundamentaalnäitajad kui ka Trumpi alustatud kaubandussõda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele