• OMX Baltic−0,11%296,89
  • OMX Riga1,38%916,06
  • OMX Tallinn−0,85%2 019,08
  • OMX Vilnius0,02%1 218,19
  • S&P 500−0,01%6 449,15
  • DOW 30−0,08%44 911,82
  • Nasdaq 0,03%21 629,77
  • FTSE 1000,17%9 172,96
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,09
  • OMX Baltic−0,11%296,89
  • OMX Riga1,38%916,06
  • OMX Tallinn−0,85%2 019,08
  • OMX Vilnius0,02%1 218,19
  • S&P 500−0,01%6 449,15
  • DOW 30−0,08%44 911,82
  • Nasdaq 0,03%21 629,77
  • FTSE 1000,17%9 172,96
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,09
  • 25.04.08, 16:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Simmermann: kaubaveo maht vähenes 43%

Eesti Raudtee juhatuse esimehe Kaido Simmermanni sõnul on Eesti Raudtee infrastruktuuril kaubaveo maht eelmise aasta märtsiga võrreldes vähenenud 43%.
“Eesti Raudtee infrastruktuuril on kaubaveo maht tänavust eelmise aasta märtsiga võrreldes vähenenud 43%. Eelmisel aastal oli Eesti Raudtee infrastruktuuril veetud kaubaveo maht 36,68 miljonit tonni, millest naftasaadused moodustasid 22,29 miljonit tonni. Venemaa on Soome lahe äärde hoogustanud oma sadamate väljaehitamist, samuti rajatakse tempokalt torujuhtmeid, mis tähendab, et raudteetranspordi osakaal naftasaaduste transpordis on jätkuvalt vähenemas, seda nii Eestis kui ka Venemaal,” tõi Simmermann välja põhjusi, miks transiit vähenenud on.
Samas on juba tänu geograafilisele asukohale Simmermanni sõnul Eesti transiidil potentsiaali. “Eesti transiidil on potentsiaali juba ainuüksi lähtuvalt riigi geograafilisest asukohast. Ühtede kaubagruppide kadumisel on küllalt suur tõenäosus, et need asenduvad teistega,” märkis ta.
“Transiidi tulevik Eesti Raudtee seisukohast on seotud konteinervedude arenguga. Analüütikute sõnul on konteinervedude mahud kogu maailmas oluliselt kasvamas. Eesti sadamad on võtnud suuna konteinerterminalide laiendamisele ja uute rajamisele ning selles logistilises ahelas on kindel koht ka raudteevedudel,” lausus Simmermann.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul sõltub transiidi tulevik transiidiettevõtete ümberkohanemise võimest ja sadamate arenguplaanide realiseerumisest. “Eesti Raudteele annab vedude vähenemine praegusel momendil võimaluse investeerida jõudsalt infrastruktuuri kvaliteedi parandamisse, mis loob kaubaveomahtude tõustes paremaid võimalusi veoste teenindamiseks. Sama eesmärki teenib Koidula uue piiripunkti väljaehitamine, kuhu ERKASi (Eesti Regionaalse ja Kohaliku Arengu Sihtasutus - toim) eestvõttel rajatakse ka uus piirijaam. Näiteks sel ja järgmisel aastal remondime kapitaalselt Tartu ja Valga vahelise lõigu, mis võimaldab maksimaalset kiirust raudteel arendada kuni 120 kilomeetrini tunnis,” lisas Simmermann.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 28 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele