• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,72%38 604,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,72%38 604,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • 09.06.08, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kodutehnika müüjad laskuvad maa peale

Kodutehnika hulgimüügiga tegeleva Elmaksi tegevdirektor Andres Laanisto pidas oma firma müügi 10protsendilist vähenemist võrreldes eelmise aasta sama ajaga normaalseks. "Viimased kaks aastat oli juba peaaegu nirvaana," võrdles ta. "Jagasime kaupa laiali. Nüüd tuleb tagasi pöörduda normaalse töörütmi juurde: koolitusmaterjalidelt tolm pühkida ja müügivõtted meelde tuletada."
Eesti Konjunktuuriinstituudi esimeses kvartalis tehtud küsitluse kohaselt olid kodumasinate müüjad võrreldes teiste kaupade müüjatega kõige pessimistlikumad. Peaaegu pooled neist ennustasid müügi vähenemist järgmise kolme kuu jooksul. Võrdluseks - murelikkuselt järgmiste, garderoobikaupade müüjate seas arvas müüki vähenevat vaid 17% küsitletuist.
Laanisto vaidles vastu väitele, et ehitusturu langus on kaasa haaranud ka kodutehnika müüjad. Kinnisvaraarendajate nõutud kauba, integreeritava köögitehnika müük on Elmaksil peaaegu kolmandiku võrra hoopis kasvanud. "Kinnisvaraarendajad ei saa enam karpe müüa ja üritavad oma kaubale anda lisaväärtust sisustusega," tõi ta põhjuseks. Arendajad moodustavad Elmaksi koostööpartneritest ligikaudu kolmandiku. Laanisto sõnul vaatavad arendajad küll hinna ja kvaliteedi suhet, aga päris odavate markidega kliente püüdma ei minda. Elmaksi üks kallimaid brände, Prantsuse firma De Dietrich tooted on näiteks ka ühed nõutumad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sandman Grupi peadirektori Martin Pedai sõnul on nende Euronicsi ja PlussMiinus Elektroonika poodides langenud just integreeritava tehnika müük ja tervelt 30-40protsenti. Põhjuseks toob ta kinnisvaraarendajatest klientide ärajäämise. "Elmaks on hulgimüüja ja tegelebki arendusprojektidega, meie oleme enamasti jaemüüjad," põhjendas Pedai erinevust konkurendiga. "Me müüme ju asju, mida inimestel on kindlasti vaja, mitte emotsioonikaupu," põhjendas ta.
Vastupidine kogemus on kahel firmal ka telerite osas. Laanisto sõnul on konkurents karmistunud just telerite turul ja võib märgata tarbijate suundumust odavamate markide eelistamisele.
Sandmanile kuuluvates poodides on telerid aga just eriti hästi minev kaup, mille põhjuseks Pedai pidas lähenevaid spordi suursündmusi: jalgpalli Euroopa meistrivõistlusi ja olümpiamänge.
Mõlemad kodukaupade müüjad hindasid eestlasi väga nõudlikeks tarbijateks, kes eelistavad kvaliteetsemaid (ja kallimaid) marke hoolimata majanduse jahtumisest. "Otsitakse lisaväärtusi, lisafunktsioone, automaatikat," iseloomustas Laanisto.
Kohalikule turule orienteerunud kodutehnika müüjad on seega tuleviku suhtes mõõdukalt optimistlikult meelestatud ja suuri allahindlusi ei plaani. Küll aga tundus Pedaile, et hädas on osa hulgimüüjaid, müües oma kaupa näiteks Venemaale.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele