• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 18.11.08, 21:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas Blackberry endale nime sai

Kanada ettevõte Research in Motion (RIM) kullasooneks osutus kaasaskantav juhtmevaba seade, millega saab helistada, vastu võtta ja saata e-maile ning käia internetis. Kuidas sai selline seade endale aga nimeks BlackBerry, mis inglise keeles tähendab põldmarja?
RIM palus nime leidmiseks abi California ettevõttelt Lexicon Branding. Lexiconi presidendi David Placeki sõnul loobusid nad kohe sõna „e-mail” kasutamisest toote nimes, sest tarbijauuringud näitasid, et see sõna ärritas inimesi ja tõstis vererõhku. Selle asemel võttis töörühm eesmärgiks leida midagi „loomulikku, meelelahutuslikku ja rõõmsat, mis vererõhku langetaks”.
Kui keegi märkis, et RIM-i seadme väiksed nupud näevad välja nagu seemned, hakkas Lexicon kaaluma erinevaid viljade nimesid: välja pakuti näiteks maasikas (strawberry), melon ning erinevaid köögivilju.
Lõpuks jäädi pidama põldmarja juurde, sest see kõlab meeldivalt ning tol ajal oli seadme prototüüp musta värvi. „BlackBerry kõlab paremini kui näiteks ProMail või MegaMail või midagi muud sarnast," ütles Placek. "Kui tahta tähelepanu, pole vaja toodet olemasolevate sõnadega kirjeldada, tuleb luua uus termin.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele