• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,15%39 703,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,15%39 703,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • 30.11.08, 21:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas ThinkPad endale nime sai

ThinkPad on populaarne sülearvutite kaubamärk, mille algselt töötas välja IBM, kuid mis 2005. aastal müüdi Lenovole. IBM-il oli kombeks oma tooteid tähistada numbritega. Kust tuli siis nimi ThinkPad?
Enne 1992. aastat kandsid kõik IBM-i tooted vaid numbreid. Uue sülearvuti välja töötanud IBM-i töörühm tahtis uuele tootele panna aga nime – ThinkPad. See tekitas ettevõtte sees palju paksu verd, kuna traditsioonidest loobuda polnud lihtne. Nime vastased tõid välja erinevaid argumente. Kuidas saaks üks IBM-i toode olla ilma numbrita? Ning kuidas nime ThinkPad üldse teistesse keeltesse tõlkida?
Lõpuks jäädi pidama siiski ThinkPadi juurde ning toode osutus väga populaarseks. Ilmselt aitas sellele kaasa ka originaalne ja meeldejääv nimi, mis tekitas tarbijates suuremat huvi kui mittemidagiütlev numbrikombinatsioon.
Nimi ThinkPad tuleneb aga ingliskeelsest sõnast notepad, mis tähendab märkmikku. Kõigile IBM-i töötajatele anti tol ajal nahkkaantega märkmikud, mille kaanele oli kirjutatud ettevõtte hüüdlause „think” ehk „mõtle”. Töötajad hakkasid neid märkmikke nimetama Thinkpad-ideks ning kandsid sama nime üle ka uuele arvutile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele