• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,15%39 703,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,15%39 703,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • 17.11.08, 21:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas iPod endale nime sai

Suurepärase tehnoloogiatoote valmistamine on tänapäeval vaid pool ülesandest. Tootele tuleb leida ka sobiv nimi, mis oleks ühtaegu meeldejääv ja suupärane, kirjeldav ning meeldiks sihtgrupile ega oleks juba varem kasutusel või autoriõigustega kaitstud.
Järgnevalt kirjeldame võrguajakirja PCWorld vahendusel, kuidas kaheksa erinevat tehnoloogiatoodet – iPod, BlackBerry, Firefox, Twitter, Windows 7, ThinkPad, Android ja Wikipedia – omale nime leidsid.
iPod
Apple’i MP3-mängija iPod’i nime pakkus välja San Fransisco vabakutseline reklaamikoostaja Vinnie Chieco, kelle Apple palkas ülesandega tutvustada uut toodet ka laiemale avalikkusele, mitte ainult arvutisõltlastele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Apple’i juht Steve Jobs oli juba kinnitanud MP3-mängija tunnuslause – „1000 laulu sinu taskus” – seega ei pidanud toote nimi olema kirjeldav. See ei pidanud otseselt viitama muusikale või lauludele.
MP3-mängijat tutvustades viitas Jobs korduvalt Apple’i digitaalse keskuse strateegiale: Mac on kese, millest lähtuvad erinevad tehnoloogiavidinad. Sellest tulenevalt hakkas Chieco mõtlema erinevate keskuste peale: asjadele, millest teised asjad sõltuvad ja lähtuvad.
Kõige äärmuslikumaks keskuseks oleks Chieco arvates kosmoselaev. Sellest võib küll väiksemas kapslis (inglise keeles pod) lahkuda, kuid alati peab emalaeva juurde tagasi pöörduma, kui on vaja toitu või kütust. iPodi prototüüpi nähes kinnistus Chieco veendumus, et selline asi võiks kanda kapsli nimetust. Seejärel jäi vaid üle lisada eesliide „i”, et toode seostuks iMac-iga.
Ekspertide hinnangul on nimi geniaalne: see on lihtne, meeldejääv ega seostu otseselt seadmega, seega saab seda kasutada ka edaspidi, kui tehnoloogia peaks edasi arenema ning seadme funktsioon muutuma.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele