Suurepärase tehnoloogiatoote valmistamine
on tänapäeval vaid pool ülesandest. Tootele tuleb leida ka sobiv nimi, mis oleks
ühtaegu meeldejääv ja suupärane, kirjeldav ning meeldiks sihtgrupile ega oleks
juba varem kasutusel või autoriõigustega kaitstud.
Järgnevalt kirjeldame võrguajakirja PCWorld vahendusel, kuidas kaheksa erinevat tehnoloogiatoodet – iPod, BlackBerry, Firefox, Twitter, Windows 7, ThinkPad, Android ja Wikipedia – omale nime leidsid.
iPod
Apple’i MP3-mängija iPod’i nime pakkus välja San Fransisco vabakutseline reklaamikoostaja Vinnie Chieco, kelle Apple palkas ülesandega tutvustada uut toodet ka laiemale avalikkusele, mitte ainult arvutisõltlastele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Apple’i juht Steve Jobs oli juba kinnitanud MP3-mängija tunnuslause – „1000 laulu sinu taskus” – seega ei pidanud toote nimi olema kirjeldav. See ei pidanud otseselt viitama muusikale või lauludele.
MP3-mängijat tutvustades viitas Jobs korduvalt Apple’i digitaalse keskuse strateegiale: Mac on kese, millest lähtuvad erinevad tehnoloogiavidinad. Sellest tulenevalt hakkas Chieco mõtlema erinevate keskuste peale: asjadele, millest teised asjad sõltuvad ja lähtuvad.
Kõige äärmuslikumaks keskuseks oleks Chieco arvates kosmoselaev. Sellest võib küll väiksemas kapslis (inglise keeles pod) lahkuda, kuid alati peab emalaeva juurde tagasi pöörduma, kui on vaja toitu või kütust. iPodi prototüüpi nähes kinnistus Chieco veendumus, et selline asi võiks kanda kapsli nimetust. Seejärel jäi vaid üle lisada eesliide „i”, et toode seostuks iMac-iga.
Ekspertide hinnangul on nimi geniaalne: see on lihtne, meeldejääv ega seostu otseselt seadmega, seega saab seda kasutada ka edaspidi, kui tehnoloogia peaks edasi arenema ning seadme funktsioon muutuma.