Rahvusvahelisest uuringust selgus, et 92%
ettevõtteid kannatab selle all, et nende kliendid venitavad maksmisega,
teatas audiitor- ja nõustamisfirma KPMG.
87% küsitletud ettevõtteist märkis ühtlasi, et nende hinnangul soovivad hankijad arvete senisest varasemat tasumist.
„Samas pole üllatus, et KPMG uuringu kohaselt on 40% (ettevõtete - toim) arvates olnud krediidikriisil ebasoodne mõju laenude saamisele ning raha hinnale. Seejuures on rahavoogude juhtimine esmase tähtsusega 24% firmadest, lisaks leiab 61%, et see kuulub nende tegevuse viie tähtsaima prioriteedi hulka,“ kommenteeris KPMG Balticsi auditivaldkonna juht Andres Root.
Vaid 14% vastanutest leidis, et nende rahavood on viimase aasta jooksul olnud vastavuses prognoosituga, samas kui 5% teatas, et nad ei ole üritanudki mingil moel rahavoogusid prognoosida.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõige edukamad on ettevõtted, mis seovad käibekapitali juhtimise tulemuslikkuse juhtide motiveerimisega. Uuringust selgus, et peaaegu veerand firmadest ei ole sidunud käibekapitali juhtimist ja töötasu. Juhte motiveerinud ettevõtted on viimasel kolmel aastal tulnud paremini toime ja eeldatavasti kannatavad järgmise kolme aasta jooksul ka vähem. Enam kui 70% vastanuist ütles, et juhtide motiveerimine on olnud oluline käibekapitali juhtimise parandamisel.
Roodi sõnul ei tasu loota käibekapitali juhtimise süsteemi „kiirparandusele“, mis pikas perspektiivis ei ole elujõuline. „Ettevõtete juhtkondi tuleb kutsuda üles rakendama protsesse ja protseduure, mis parandavad jätkuvalt käibekapitali juhtimist pikas perspektiivis,“ rääkis Root.
KPMG uuringu küsitluse viis läbi ajakiri CFO Europe 566 finantsdirektori seas Ameerika Ühendriikide ja Euroopa ettevõtetes.